Når er det greit å begynne å spille dataspill?

En tråd i 'Livet med barn fra 5 år og oppover' startet av Turkistliv, 3 Aug 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Turkistliv Forumet er livet Marslykke 2016 VIP Vi som prøver :) Himmelbarn Julegavene 2019 Juliknøttene 2022

Er du streng med aldersgrenser?

2. Klarsåklar Gift med forumet Novemberlykke 2018 Novemberbarna 19 Julegavene 2019

Nå har ikke jeg så store barn enda, men ser for meg at jeg kommer til å være litt streng der. Både aldergsgrenser og spilletid. Kommer nok også til å se litt ann barnet og spillet. Kan hende en 10 åring fint kan spille et spill som er ment for 12 år feks

Men facebook, snap osv der er det ingen slindringsmål:shy:

• Liker Liker x 1
  3. Kengu Forumet er livet VIP

Nei , følger det samme som kinoopplegget på aldersgrensen.

4. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Ikke kommet dit enda. Men kommer nok ikke til å være så streng, ser an spillet. Både jeg og samboer spiller mye selv, så vi ser ikke på spill som «djevelen» sånn som mange andre :p

5. Nøstet Lesehest. :-) VIP

Nei, vi er ikke så strenge der, og spilletiden regulerer de ganske greitt selv; Tar pauser og finner på andre ting. Mine er 12,5 og 8 år gamle.

6. Junifrue Flørter med forumet

Mine er 6 og 8 år og spiller Nintendo. Tenker ikke på aldersgrenser da de ikke vil spille noe som ikke er ment for dem. De er også ganske pysete når det gjelder "skumle" ting, så ser for meg at det er lenge til vi kommer til å få noen aldersgrensediskusjon.

Syns uansett det er viktigere å se an spillet og barnet/ungdommen enn kun på aldersgrensa, en veninne spurte meg om råd angående guttungen hennes og spill, han er en svært oppegående og fornuftig gutt så ser ikke hvorfor han ikke kan spille spill med høyere aldersgrense. Blir litt feil å begrense et barn til supermario, men la det sitte og se på game of thrones f.eks.

• Enig Enig x 1

Del denne siden