Når er det greit å begynne å spille dataspill?

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Er du streng med aldersgrenser?
 
Nå har ikke jeg så store barn enda, men ser for meg at jeg kommer til å være litt streng der. Både aldergsgrenser og spilletid. Kommer nok også til å se litt ann barnet og spillet. Kan hende en 10 åring fint kan spille et spill som er ment for 12 år feks

Men facebook, snap osv der er det ingen slindringsmål:shy:
 
Ikke kommet dit enda. Men kommer nok ikke til å være så streng, ser an spillet. Både jeg og samboer spiller mye selv, så vi ser ikke på spill som «djevelen» sånn som mange andre :p
 
Nei, vi er ikke så strenge der, og spilletiden regulerer de ganske greitt selv; Tar pauser og finner på andre ting. Mine er 12,5 og 8 år gamle.
 
Mine er 6 og 8 år og spiller Nintendo. Tenker ikke på aldersgrenser da de ikke vil spille noe som ikke er ment for dem. De er også ganske pysete når det gjelder "skumle" ting, så ser for meg at det er lenge til vi kommer til å få noen aldersgrensediskusjon.

Syns uansett det er viktigere å se an spillet og barnet/ungdommen enn kun på aldersgrensa, en veninne spurte meg om råd angående guttungen hennes og spill, han er en svært oppegående og fornuftig gutt så ser ikke hvorfor han ikke kan spille spill med høyere aldersgrense. Blir litt feil å begrense et barn til supermario, men la det sitte og se på game of thrones f.eks.
 
Back
Topp