Når er det «innafor» med barnevakt en natt?

Mammabobla

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Septemberlykke 2024
Mini har vært helt siden start en svært krevende baby! Lite søvn og en baby klistra på meg.

nå nærmer hun seg 6 mnd og jeg kjenner behovet melder seg for litt barnefri!! Til nå har jeg kun hatt to handletrur på kiwi helt barnefri siden hun ble født.

men helt ærlig, er det uansvarlig? å la besteforeldre ha hun en kveld eller «i værstefall» overnatte hos besteforledre???

Jeg delammer forresten, hun får en flaske før vi legger oss og en flaske i mellom 03-05 om natta.
 
Nei, det er ikke uansvarlig. Hvis mor trenger en pause så bør mor få en pause:) Så lenge du er sikker på at babyen har det godt og trygt med barnepasser og at mating fungerer siden du delammer så ser jeg ingen problemer. Gjør det før den skeptiske perioden starter sier jeg bare! Mini her i huset smiler og er glad til alle han møter, men forbereder meg på at han kan bli mer skeptisk de neste månedene så jeg burde absolutt tatt en barnefri kveld nå :hilarious:
 
Mini har vært helt siden start en svært krevende baby! Lite søvn og en baby klistra på meg.

nå nærmer hun seg 6 mnd og jeg kjenner behovet melder seg for litt barnefri!! Til nå har jeg kun hatt to handletrur på kiwi helt barnefri siden hun ble født.

men helt ærlig, er det uansvarlig? å la besteforeldre ha hun en kveld eller «i værstefall» overnatte hos besteforledre???

Jeg delammer forresten, hun får en flaske før vi legger oss og en flaske i mellom 03-05 om natta.
Ja, ta en frikveld! Mini vil også tjene på at du får litt fri! Hvis det kommer kommentarer her om at «det ville ikke de gjort», så ikke bry deg med det, for det er ingenting som er riktig for alle. Trenger du en pause, så ta det med god samvittighet! :) ikke det samme, men mamma sa her om dagen at hun hadde vært så redd for at hun var så mye sur da vi var små, men så så hun på hjemmevideoer at hun hadde vært litt blid også. Jeg måtte jo si at sånn husker ikke jeg det i det hele tatt. Jeg husker en veldig blid og stødig mor. Altså én kveld, eller flere, fri vil ikke ødelegge for de tusenogørten andre dagene du er der :)
 
Last edited:
Mini har vært helt siden start en svært krevende baby! Lite søvn og en baby klistra på meg.

nå nærmer hun seg 6 mnd og jeg kjenner behovet melder seg for litt barnefri!! Til nå har jeg kun hatt to handletrur på kiwi helt barnefri siden hun ble født.

men helt ærlig, er det uansvarlig? å la besteforeldre ha hun en kveld eller «i værstefall» overnatte hos besteforledre???

Jeg delammer forresten, hun får en flaske før vi legger oss og en flaske i mellom 03-05 om natta.

Gjør det som føles riktig for deg! De små er utrolig tilpasningsdyktige og klarer seg helt fint så lenge de får behovene sine dekket:happy: Det er mye bedre at du får deg en etterlengtet pause i ny og ned, da får du kanskje ladet deg godt nok opp til å holde ut tyngre dager, enn å pine deg fordi andre mener noe annet❤️ Vi kommer til å ha barnevakt for mini i oktober en natt for å feire bryllupsdag, så da må vi ha en prøverunde en kveld eller to før det med de som skal passe!
 
Har du noen som kan stille og stå opp med mini i løpet av natten så ta i mot. Å være mor kan være slittsomt og altoppslukende og mødre tenger også pause.

og tilbyr noen seg til å stille når de må opp på nettene så må dere ta i mot er ikke alle som får hjelp så tidlig.
Kos dere med en natt fri og kunne sove så lenge dere vil
 
Jeg og skal ha en barnefri lørdag nå neste helg ❤️ Gud som jeg gleder meg, da skal vi ut å ha date! Jeg gleder meg til å drikke vin og drinker, sove lenge og kose meg. Jeg trenger det jeg også, som deg vært på 3 handleturer alene og stått opp med ho vær dag i 6 mnd nå! Så som de andre sier, gjør det før den skeptiske perioden startet :) jeg blir med på den❤️❤️
 
Back
Topp