Når er de for stor til bade naken på en (semi-)offentlig plass?

1600km nord

Glad i forumet
Nå tenker jeg ikke på den forferdelige muligheten at noen tar bilder, det blir en helt anna sak. Tenker mer for barnet sin del; når er de for stor til å feks bade naken i hagen men tydelig synlig fra gata? Vi bor i en rolig gate og ungene har venner over veien fra oss. I dag sprang de fram og tilbake mellom plaskebassenget hos oss og hos de. Eldste er 7 og jeg tror kanskje det er litt på kanten? Hva tenker dere?
 
Så lenge det er innsyn ville jeg ikke hatt dem nakne uansett alder.

7 er uansett alt for gammelt.
 
Jeg hadde ikke reagert på det i den settingen du beskriver. Ser på nakenhet som noe naturlig og hvis barna vil være nakne når de bader i Hagen til hverandre tenker jeg det er helt greit, også for en 7åring.
Vet ikke helt hva som er øvre grense, men de fleste blir jo mer sjenerte et par år oppover likevel. Det var riktignok privat Strand men jeg badet naken hele sommeren med familien da jeg var 10 år. Hadde ikke gjort det på en offentlig Strand, husker til og med at jeg tenkte over det, men med bare familien tilstedet virka det helt naturlig at alle barna badet nakne sammen. Jeg var da eldst.
 
Jeg er også en av dem som ikke ser det helt store problemet (når en ser bort fra evt filming og bilder, etc). Tror jeg var i cirka den alderen selv da jeg begynte med badedrakt/bikini, men mener at barn og nakenhet er naturlig, det er vi som gjør det til noe annet.
 
Enig med de siste to her. Hvis ikke barnet tenker på det, hvorfor skal de voksne pålegge dem det? Høres ut som 7-åringen har et sunt forhold til kroppen sin og det er bra!
 
Jeg hadde ikke reagert på det i den settingen du beskriver. Ser på nakenhet som noe naturlig og hvis barna vil være nakne når de bader i Hagen til hverandre tenker jeg det er helt greit, også for en 7åring.
Vet ikke helt hva som er øvre grense, men de fleste blir jo mer sjenerte et par år oppover likevel. Det var riktignok privat Strand men jeg badet naken hele sommeren med familien da jeg var 10 år. Hadde ikke gjort det på en offentlig Strand, husker til og med at jeg tenkte over det, men med bare familien tilstedet virka det helt naturlig at alle barna badet nakne sammen. Jeg var da eldst.
Takk for svar :) I går badet min naken mens nabojenta hadde truse på. Tanken hadde aldri slått meg før. Var nyskjerrig hva andre tenker. Jeg tenker også at det er fint at dem opplever det som helt naturlig å være naken.
Jeg er også en av dem som ikke ser det helt store problemet (når en ser bort fra evt filming og bilder, etc). Tror jeg var i cirka den alderen selv da jeg begynte med badedrakt/bikini, men mener at barn og nakenhet er naturlig, det er vi som gjør det til noe annet.
Det er jo det! Takk for svar :)
 
Jeg kjenner at en ting er naken bading her hjemme der er jeg ikke så nøye, men det som gjorde at jeg tenker at det er langt over kanten er løping naken inn og ut av andres hager. Jeg ser den med at det er viktig at barn har et godt forhold til både egen kropp og nakenhet, men jeg tenker at det ikke er sånn at badetøy automatisk gir barn et dårlig forhold til egen kropp og nakenhet.
 
Vi har et veldig avslappet forhold til nakenhet så her får barna være nakne om de vil. Vi var på rhodos i mai og da kledde eldste på 3 år av seg og ville ikke ha klær på- helt greit for oss.
Og i en egen hage er det værtfall greit i mitt hode :)
 
Aldri latt unga være nakne ute blant folk. Synes ikke andre burde det heller.
 
Back
Topp