når er d alkostop?

LaPez

Elsker forumet
Når er/var det alkoholforbud hos dere?[:)]

Nå har ikke mannen min vært ute siden juni en gang da så skal ikke klage[;)]
men plutselig er det jo noe som skjer, en bursdag eller noe[:)]

-men lurte på dere som er gravide fra hvilken uke ønsker dere at kjæresten/samboeren/mannen ikke skal ut å drikke? [:)]

Med tanke på kjøring til sykehuset og fødsel osv?[:)]

3-4 uker før termin, da ville han ikke selv drikke[:)]

uke 37

ORIGINAL: ¤Katrine¤

Det spilte ingen rolle hos oss siden gubben ikke har lappen.
Men gubben drakk ikke de siste 3 mnd, "Just in case" sa han. [:D]

Det er mannen sin[:)] Synes at det skulle bare mangle jeg[:)]

ORIGINAL: MissyC

Her har han gjort som han vil og drukket hver helg frem til i går. Har termin i morgen.
Man har jo alltids venner,taxi osv som kan kjøre evt.
Men han har ikke drukket mye da..Et par halvlitere.

Å det er helt okei for deg?[8|] Jeg hadde ikke syntes noe serlig om å fått rier og greier å vært alene osv og kanskje til å med ikke fått i han pga støy[:-]r[:)] Greit nok at han ikke drikker mye, men uansett, vil man ikke få med seg sånt i edru tilstand, for alles skyld?[8D]

vi hadde uke 34[:)] nå fødte jeg veldig plutselig 4 uker før tiden med første så veldig glad for det[;)] selv om det ikke var lørdagskvelden hun kom[8D]

Tenkte aldri over det, siden han ikke har lappen, og drikker kanskje 3 ganger i året. Så om han hadde villet drukket i løpet av de siste tre ukene så hadde anledningen vært å spesiell at det sikkert hadde vært greit. [:D]

Men om det er han som er sjåfør ved en evt neste gang, så kanskje de 3 siste ukene...

Men siden jeg sikkert må bli satt i gang neste gang også, så spiller det jo ingen rolle så fremt han ikke drikker dagen før jeg skal bli satt i gang [8D]

er ikke om han kan kjøre meg jeg tenker på når det gjelder drikking og fødsel...
er vel heller det at jeg vil ha en edru (ikke stinkende) mann med meg på føden.

Sist stoppa han å drikke 1 uke før termin![:)] Men det var på svigermor sine primisser, for meg spilte det ikkje så stor rolle, så lenge det var bare noen pils!

Denne gangen kommer eg heller til å være litt strengere, med tanke på at fødselen kommer til å gå litt fortere nå! Så blir det nok alkoholstop 1 uke før denne gangen også! Regner med å gå overtid denne gangen også...

Men det er jo forskjell på å drikke noen få pils, og drikke seg karva full!! Sist nevne er ikkje aktuelt når eg nærmer meg termin!

Hadde vel aldri noe alkostopp. Han drikker lite/sjelden i utgangspunktet, men om han hadde tatt seg et par halvlitere de siste ukene så ville jeg ikke sagt noe på det. Sjansen for at noe skjer akkurat da er jo veldig liten, og om det så skulle skje så er det ikke akkurat slik at man er dritings etter en øl eller to. ;) Det var et krav at han var tilgjengelig på mobil hele tiden da.

Begge ganger jeg har gått gravid har jeg ikke satt no grense for når han ikke får lov til å drikke mere!
Han bør være ansvarlig nok og voksen nok til å skjønne selv når han ikke skal! Ga klar beskjed om at jeg ikke tar med meg no full mann inn på føden, så han hadde valget selv!!

Og han skjønte poenget, og drakk vel ikke no de siste to ukene før termin ca[:)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

er ikke om han kan kjøre meg jeg tenker på når det gjelder drikking og fødsel...
er vel heller det at jeg vil ha en edru (ikke stinkende) mann med meg på føden.

Må signere Snuppo og Sneipen her. Mitt verste mareritt er en ølstinkende pappa stående på siden av meg under fødselen[:'(]

Fra uke 37. Dette var heldigvis noe han bestemte selv. Vi visste jo selfølgelig ikke at han kunne drikke 5 uker til etter det [>:]

Drakk ikke fra uke 34, fordi da viste jeg tegn til svangerskapsforgiiftning.
Uke 35 ble jeg innlagt for første gang.
37 ble hun født.

Antageligvis fra uke 35. Jeg fødte i uke 37 forrige gang så...

Jeg hadde termin på nyttårsaften, og hadde ikke lappen på det tidspunktet. Vi var på besøk hos svigers langt inne på landet. Så jeg satte alkoholstopp på nyttårsaften, for vi måtte jo trossalt komme oss på sykehuset begge to om det skulle være noe. Jeg var i gang første nyttårsdag, så det var nok lurt at han fikk seg en god nattsøvn [;)]

En uke før termin ca, men det var hans valg. Han er en vokse mann som kan ta sine egne avgjørelser. I en alder av 29 var det ikke mye rølpefyll i helgene akkuratt [8D]

Jeg hadde termin 19 januar, og siste dagen han drakk var nyttårsaften [:)]   knapt nok da..

Det var hans eget ønske, jeg sa han trygt kunne ta seg en øl etc. men han ville være klar sa han [:D]

Back
Topp