Når er brystet tomt?

ToGo

Glad i forumet
Man skal jo amme til et bryst er tomt før man bytter. Mitt problem er at jeg ikke merker noen forskjell og ikke aner når jeg bør bytte. Jeg har alltid melk igjen når jeg klemmer på brystet etter amming.

Jeg er på tredje ungen og kan ikke svare deg helt på det:p Men jeg skifter bryst når han slipper eller virker frustrert...men langt fra sikker på at det egentlig er fasiten.

Før amming er gjerne brystet litt hardt, fordi det er fullt av melk. Etter amming, dersom brystet er tømt, er det mykere. Hos meg er forskjellen stor, som "hard silikonpupp" og "myk bolledeig".

Selv bare bytter jeg når mini har holdt på en stund. Jeg merker ikke noe til at brystet er hardt/mykt

Mine blir veldig harde silikon pupper når de er fulle. Når babyen har spist blir de vanlige myke pupper

Jeg aner ikke, og dette er mitt tredje:p

Men jeg merker på henne om hun er mett eller ikke. Noen ganger blir hun mett av ett bryst, andre ganger trenger hun begge.

Bytter når hun slipper taket og ikke vil prøve på samme brystet igjen, da tar hun gjerne andre brystet om hun er mer sulten:)

Jeg aner ikke, og dette er mitt tredje:p

Men jeg merker på henne om hun er mett eller ikke. Noen ganger blir hun mett av ett bryst, andre ganger trenger hun begge.

Bytter når hun slipper taket og ikke vil prøve på samme brystet igjen, da tar hun gjerne andre brystet om hun er mer sulten:)

Bytter når baby vil bytte. Han blir urolig. En pupp blir aldri helt tom, produksjonen stopper ikke opp. Jeg får ut en dråpe uansett om jeg går inn for det :)

Bytter også når babyen slipper og ikke vil ta det brystet igjen på tross av at han fortsatt virker sulten :) det produseres jo melk mens du ammer, så heelt tomt blir det kanskje aldri.

Merker det på ungen. Et bryst blir jo aldri helt tomt, det vil hele tiden begynne å fylle seg opp. Men når det er tømt for det som var der, merker jeg ungen blir sint!

e03197f3e0a08f05f5fa97605c46914a.png

Dette fant jeg i babyverden appen.

Back
Topp