Når er blåbær sesongen?

jente 92

Elsker forumet
Har lyst til å ta meg en tur ut i morgen når mini er i barnehagen, er det noen sjangs for å finne blåbær da? ;)

Ja :) mye blåbær nå. Men pga vått vær er det jo varierende åssen de er nå.

Er flust av blåbær og tyttebær her jeg bor i Oslo, så ta deg en tur ut med nok poser :D It's begun!

Ungene plukket mye bær allerde før vi dro på ferie for tre uker siden. Men det er nok bær igjen enda ja

Her er skogen blå.
Utrolig mye bær i år

Mini var på blåbærplukking forrige uke,er masse enda

Plukka masse blåbær for 3 uker siden med jentungen. Aldri sett så mye blåbær der vi var.

Bor i Lofoten, bæra er moden her også tror jeg. Vesla kom i alle fall hjem med blå fingre i går :p

Så godt å høre dere kanskje det blir blåbær og melk i morgen <3 ingenting slår norske bær :D

Tror kanskje toppen var her forrige uke.. Trøndelag. Men det kommer veldig an på syd/nordvendt terreng og høyden. Det er syykt mye blåbær i år! :)

Jeg og samboer plukket 5 liter på under en halvtime for litt over en uke siden. God bærjakt ;)

Vi har funnet blåbær både på vestlandet og i trøndelag når vi har vært ute å gått tur. Selv plukket jeg blåbær i går, fant no såpass mye at kvelden gikk med i rensking:-)

Back
Topp