Når er best tidspunkt for TU?

Ok, skjønner! Så moderat bruk er uansett å anbefale:happy: Hehe, visste ikke at det ble lyst inne i magen! Det er jo helt sprøtt å tenke på:eek: Har en fra Angelsound, fikk inntrykk av at det var en seriøs leverandør :happy:

Ja jordmor bruker jo doppler, og når du ska føda så får ein ofte feste doppler på konstant. Eg hadde doppler på magen i 24t med første. Hadde det på nokon måte vært forbundet med fare hadde dei jo aldri gjort det tenke eg :happy:
Me får laga ein dopplertråd når me begynne å finna hjertelyd ❤
 
Med mine første var eg på TUL i veke 13 for å få mest mulig ut av ultralyden. Sist svangerskap var eg på tidlig i uke 7 for å se antall foster:happy: var alt for sikker på at det var tvillinger og fant hjertelyd med doppler i veke 7, så då blei eg iallefall nysgjerrig! Men bestilte ingen andre, hadde ikkje lenger behov for å sjekke alt mulig i veke 13.
Har ikkje det denne gang heller, men får likevell oppfølgings UL i veke 12 pga sein MA.

Eg tenker at om ein er nysgjerrig på liv (altså ikkje bekymra) og tåler litt, så er doppler eit fantastisk verktøy! Har funnet hjertelyden uten problem i alle svangerskap fra uke 9. Men det hender at det kan plutselig være vrient ein dag, så då er det eit absolutt krav før du kjøper doppler at du klarer å legge den vekk når du ikkje finner hjertelyd, uten at det resulterer i massiv bekymring. Det har eg klart i alle mine, tilogmed når babyen var død så blei eg ikkje bekymra for at eg ikkje fant hjertelyd fordi dette var eg så innstilt på❤

Og eit tilleggsOBS: legg vekk doppler etter baby har begynt å sparke daglig. For etter det kan doppler gi falsk trygghet, og spark er absolutt uten tvil det aller beste verktøyet for å finne ut korleis baby har det ❤ (ein baby som får for lite oksygen sparker sjeldent, men har heilt fin hjertelyd heilt til den dør)

Takk for gode tips og svar! Jeg vurderer å kjøpe en doppler, må nok finne meg en på finn :)
 
Jeg har vært der i uke 12 forrige gang. Privat. Fikk sjekket for 113 sykdommer, så babyen beveget og svømte rundt og rundt med både armer og bein. Veldig morsomt! Fikk med film hjem i 3D og masse bilder. Har til og med skrevet det ut. Man så kjønnet veldig tydelig også.
 
Back
Topp