Når er barnet sykt?

Noelialita

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Desemberskatter 2016
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Julilykke 2023
Heihei. Jeg har en sønn på snart 3 år som sliter en del med hyppige forkjølelser og blir fort tett. Han er til utredning for astma. De siste dagene nå har han vært veldig tett og hoster kjempe mye. Dette går ut over leken, søvnen og generelt humøret hans. Ikke har han feber eller oppkast osv så er ikke «syk-syk». Holdt han hjemme fra barnehagen i går og vurderer veldig å holde han hjemme i dag au, men er så usikker på om det er rett. Hva er grensen for dere til å holde et barn hjemme fra barnehagen? :)
 
Når allmenntilstanden tilsvarer det. Hvis toåringen min er tett/hoster så får hen bli hjemme, men skjønner at ikke alle har den muligheten.
 
Ser på,almenntilstanden. Tett nese og hosting, men ellers i fin form leverer jeg i barnehagen (fungerer jo fint vi voksne også når vi hoster eller har tett nese). Feber eller generell nedsatt almenntilstand leverer jeg ikke
 
Leverer så lenge formen er bra og det ikke er noe som smitter. Har en med astma, men så lenge han bare hoster, så er det ingen grunn til å ha han hjemme. Han går forresten på skolen nå da. Har en hjemme fra barnehagen på tredje dagen nå fordi vi har trodd han har vært smittsom. Det er han ikke:rolleyes:
 
Heihei. Jeg har en sønn på snart 3 år som sliter en del med hyppige forkjølelser og blir fort tett. Han er til utredning for astma. De siste dagene nå har han vært veldig tett og hoster kjempe mye. Dette går ut over leken, søvnen og generelt humøret hans. Ikke har han feber eller oppkast osv så er ikke «syk-syk». Holdt han hjemme fra barnehagen i går og vurderer veldig å holde han hjemme i dag au, men er så usikker på om det er rett. Hva er grensen for dere til å holde et barn hjemme fra barnehagen? :)
Vi har også hatt en forkjøla gutt med plagsom hoste. Ikke feber, god matlyst og sykt mye energi og godt humør. Men plagsomt for han å hoste så mye. Vi holdt han først hjemme en dag (det var helg før så da var han også hjemme), deretter prøvde vi en dag, men det ble mye hoste. De fringte ikke fra bhg, men dagen etter var han i bhg fra 09 til 12 og sov hjemme i stedet. Dagen etter var formen da bedre.

Du må bare kjenne på hva som er rett for dere, og hva dere har mulighet til av korte dager.
 
Heihei. Jeg har en sønn på snart 3 år som sliter en del med hyppige forkjølelser og blir fort tett. Han er til utredning for astma. De siste dagene nå har han vært veldig tett og hoster kjempe mye. Dette går ut over leken, søvnen og generelt humøret hans. Ikke har han feber eller oppkast osv så er ikke «syk-syk». Holdt han hjemme fra barnehagen i går og vurderer veldig å holde han hjemme i dag au, men er så usikker på om det er rett. Hva er grensen for dere til å holde et barn hjemme fra barnehagen? :)

Jeg holder snuppa hjemme om hun har redusert alm.tilstand, er preget av snørr/hoste/dårlig nattesøvn etc. Det trenger ikke nødvendigvis være feber eller oppkast inne i bildet for en hjemmedag hos oss. En dag i barnehagen er travelt for ungene, og hadde jeg selv hatt utfordringer med å dra på jobb med samme symptomene, så skal også frøkna få slippe barnehagen. Jeg har nok lav terskel for å ha henne hjemme ifht mange andre, men hun kommer seg også raskt på beina igjen fordi hun får muligheten til å slappe av når formen tilsier at det trengs. Følg mammahjertet ditt du, er du i tvil om han skal i bhg eller ikke, så er du vel egentlig ikke tvil?:happy:
 
Jeg holder snuppa hjemme om hun har redusert alm.tilstand, er preget av snørr/hoste/dårlig nattesøvn etc. Det trenger ikke nødvendigvis være feber eller oppkast inne i bildet for en hjemmedag hos oss. En dag i barnehagen er travelt for ungene, og hadde jeg selv hatt utfordringer med å dra på jobb med samme symptomene, så skal også frøkna få slippe barnehagen. Jeg har nok lav terskel for å ha henne hjemme ifht mange andre, men hun kommer seg også raskt på beina igjen fordi hun får muligheten til å slappe av når formen tilsier at det trengs. Følg mammahjertet ditt du, er du i tvil om han skal i bhg eller ikke, så er du vel egentlig ikke tvil?:happy:
Holdt han hjemme både torsdag og fredag, så fikk han feber på lørdagen. Veldig glad for at jeg holdt han hjemme da, siden han var redusert :)
 
Jeg holder ham hjemme hvis han har feber eller at allmenntilstanden er redusert. Har han hatt en dårlig natt pga hoste/tett så er han også hjemme. Merker fort om han er seg selv eller ikke
 
Til nå har jeg holdt min 2-åring hjemme ved feber eller veldig dårlig allmenntilstand. Tenker at snørrete nese og sånt går helt fint, men om formen er så dårlig at han ikke orker å leke så vet jeg at han er dårlig og bør være hjemme i rolige omgivelser :)
 
Har som praksis at om barnet mitt er i sånn allmentilstand at hun ikke klarer å holde tempo med barnehagens rutiner og dagsrytme, så er hun hjemme ☺️ Skal være hjemme i dag med 4-åringen, hun har ikke feber, men er tett og snørette. Ikke leker hun som normalt og trenger mer ro, og da er hun ikke frisk nok.

I barnehagen jeg jobber går vi ofte etter allmentilstand også, om ikke vi ser feber/oppkast/diare eller annet fysisk som indikasjon på sykdom. ☺️ Da snakker vi godt med foreldrene, for det er foreldra som kjenner barnet sitt best ❤️
 
Snur litt på det jeg. Jobber i barnehage. Om almentilstanden ikke er på topp og du merker bar et ditt trenger mye kos nærhet osv ville jeg holdt det hjemme. Gjorde det med min når han var mindre. Ble fortere frisk. I en bhg er barne desverre en av veldig mange som oftest og veldig liten tid og mulighet til og sitt med bare en på fange mye av dagen. Vi som jobber i barnehagene føler ofte vi skulle ha vært en blekksprut for og rekke over alt.
 
Back
Topp