Når er barna store nok til å sitte i reisetrille?

MammaentilAiden

Gift med forumet
Vurderer litt om jeg skal kjøpe den minste trillen jeg kan finne og ta med på flyreisen i november. Men siden Aiden da bare vil være 6 1/2 måned lurer jeg på om han er for ung?! Har tenkt å ha med den vanlige vogna i tillegg, men den må sjekkes inn. Hvis jeg hadde hatt en liten trille kunne den blitt med i håndbagasjen. Har også bæresele, men mulig at mange timer i denne er lite optimalt... Helt ærlig, når synes du barna er modne til å sitte i trille over kortere tid?

Er det ikke rundt 6 måneder de sier da tro?
Uansett, skaff deg en trille du får full liggestilling på, sånn at han kan sove i den :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Den så veldig fin og ergonomisk ut. :)

Jeg derimot, så på en kjempebillig reisetrille fra Basson som garantert ikke er fullt så ergonomisk for små rygger.

http://biteringen.no/produkter2/barnevogner/type/paraplytrille/basson-mini/

Er veldig usikker på om han kan sitte i denne mer enn 5 minutter om gangen mens han er såpass liten, så kanskje jeg bare burde droppe det på denne turen. :p Har sportsvogn fra før, men den er for stor å bringe med i håndbagasjen. Usikker på om jeg vil investere 3000 ,- bare for en bedre vogn bare til denne turen. Da må det i så fall bli om jeg trenger en ekstra trille når han f.eks. begynner i barnehagen :)

Er det ikke rundt 6 måneder de sier da tro?
Uansett, skaff deg en trille du får full liggestilling på, sånn at han kan sove i den :)

Jepp, det var det da ;) Den sportsvognen vi har, har full liggestilling, men som sagt, den går ikke som håndbagasje. Finnes nok andre vogner også, men da må en ut med noen tusen ;) Og for øyeblikket er det kun til denne ene flyreisen jeg har behov. Da blir det en dyr tur ;)

Hvor langt skal du fly?
Jeg hadde ikke tatt meg bryet med å kjøpe en liten trille. Hadde kun tatt med bæreselen.

Hvor langt skal du fly?
Jeg hadde ikke tatt meg bryet med å kjøpe en liten trille. Hadde kun tatt med bæreselen.

Jeg skal til Irland. Selve flyturen tar ikke så lang tid, men det er mellomlanding begge veier. Vil ta rundt 5 timer fra første flyet går til vi lander i Dublin, og så må vi jo beregne to timer før flyene går, pluss tid til og fra flyplassen.

Kanskje bedre å bare bære han i ergobabyen, og ha med et tykt teppe eller vognpose som kan brettes ut og legges på gulvet mens vi venter på flyplassen. Da får han litt variasjon. ;)

Den så veldig fin og ergonomisk ut. :)

Jeg derimot, så på en kjempebillig reisetrille fra Basson som garantert ikke er fullt så ergonomisk for små rygger.

http://biteringen.no/produkter2/barnevogner/type/paraplytrille/basson-mini/

Er veldig usikker på om han kan sitte i denne mer enn 5 minutter om gangen mens han er såpass liten, så kanskje jeg bare burde droppe det på denne turen. :p Har sportsvogn fra før, men den er for stor å bringe med i håndbagasjen. Usikker på om jeg vil investere 3000 ,- bare for en bedre vogn bare til denne turen. Da må det i så fall bli om jeg trenger en ekstra trille når han f.eks. begynner i barnehagen :)

Jepp, det var det da ;) Den sportsvognen vi har, har full liggestilling, men som sagt, den går ikke som håndbagasje. Finnes nok andre vogner også, men da må en ut med noen tusen ;) Og for øyeblikket er det kun til denne ene flyreisen jeg har behov. Da blir det en dyr tur ;)

Med kun sittestilling, ville jeg nok ikke satt et så lite barn i den vogna.

Det er nok ikke siste gang behovet melder seg, og den er kjempe kjekk til senter shopping :p

Evt, kunne du ha fått lånt deg en maitei eller sjal som man kan knyte i bagasjevogna :)

•Autocorrect ftw•

Jeg skal til Irland. Selve flyturen tar ikke så lang tid, men det er mellomlanding begge veier. Vil ta rundt 5 timer fra første flyet går til vi lander i Dublin, og så må vi jo beregne to timer før flyene går, pluss tid til og fra flyplassen.

Kanskje bedre å bare bære han i ergobabyen, og ha med et tykt teppe eller vognpose som kan brettes ut og legges på gulvet mens vi venter på flyplassen. Da får han litt variasjon. ;)
Noen flyplasser låner ut triller som en kan bruke på flyplassen.. ring å hør om det er tilfelle her..

Synes det høres bedre ut

Ooii, denne vognen likte jeg!! Så kjempelett og snedig ut! Har jo vogn, men kunne tenkt meg å sett denne i virkeligheten, bare for å ha på småturer, senteret, byen osv.. =)

Jeg har lånt den av ei venninne, og dersom ikke denna gutten blir tung for fort, så skal denne i min vognpark :P
Jeg elsker den, rett og slett. Blir utrolig liten sammenlagt, samt at ungen kan sitte begge veier.

Om du har en du kan legge ned ryggen på er det jo ingen problem. Ellers tenker jeg at det må være avhengig av hvor sterk babyen er. Hvis han er veldig tidlig motorisk kan det jo gå for en liten stund kanskje...... Jeg var på reise nå nettopp og hadde ca 2 timer på kastrup. Der har de triller, men gutten min på 5,5 mnd kunne ikke bruke den. Jeg hadde ergobaby som redda meg. :)

Jeg har lånt den av ei venninne, og dersom ikke denna gutten blir tung for fort, så skal denne i min vognpark :p
Jeg elsker den, rett og slett. Blir utrolig liten sammenlagt, samt at ungen kan sitte begge veier.

Ja den virker jo genial. Hvor tung kan de være oppi den da? :)

Med kun sittestilling, ville jeg nok ikke satt et så lite barn i den vogna.

Det er nok ikke siste gang behovet melder seg, og den er kjempe kjekk til senter shopping :p

Evt, kunne du ha fått lånt deg en maitei eller sjal som man kan knyte i bagasjevogna :)

•Autocorrect ftw•

Det er det jeg er redd for også ;) Jada, Quinny'en så fantastisk kjekk ut altså! Nå har jeg en veldig lett vogn med svingbare forhjul fra før da, så vi får se behovet an etterhvert. :) Takker uansett for et godt tips!!

Om du har en du kan legge ned ryggen på er det jo ingen problem. Ellers tenker jeg at det må være avhengig av hvor sterk babyen er. Hvis han er veldig tidlig motorisk kan det jo gå for en liten stund kanskje...... Jeg var på reise nå nettopp og hadde ca 2 timer på kastrup. Der har de triller, men gutten min på 5,5 mnd kunne ikke bruke den. Jeg hadde ergobaby som redda meg. :)

Ja, det varierer litt hvor sterke babyene er i rygg og nakke på den og den alderen, så litt vanskelig å vite om min kan sitte selv om halvannen måned eller ikke. Han er relativt for seg nå, men vet jo aldri ;)

Her kommer dagens reklame! :)

Vi har en Quinny Zapp Xtra, og har bare gode ord om denne trillen. Har brukt understellet siden Liveliten var fersk, da det passer med cabriofixen. Så understellet har bodd i bilen og blitt en kjempefin kjøpesenter- og butikktrille, super til bybruk.

Sovevogna vår er en diger 4hjuling, brio happy med bare sportsdelen + en mykbag oppi. Da vi var i Hellas i starten av september (Live var bortimot fem og en halv måned), lot vi brioen bli hjemme, tok bare med mykbagen for soving på natta (pakka tingene hennes i den), så hun hadde en kjent 'seng'.

Zappen var kjempefin på denne turen! :)
Den blir bitteliten sammenlagt, og veier lite, så vi slapp å bære oss ihjel på reisen. Vi bærer Live mye, så vi hadde med både sjal og sele og brukte disse mye, men på heldagsturer og spesielt på kvelden var zappen super. Det var ca ti minutter å gå fra hotellet til sentrum, så da sovna hun på vei innover når vi skulle inn og spise middag ca rundt leggetiden hennes. Hun lå på lammeskinnet sitt, så det var kjent, trygt og skjermet godt nedi vogna, så jeg var aldri redd for at hun skulle falle ut. Og når oldemor på 88 ble sliten, hadde hun den som rullator. ;)

Hva med carena easy? 699 på barnas hus nå, helt ok trille med liggestilling til en billig penge :)

Back
Topp