Når er barna for store til å bruke smokk?

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Altså. Nå er min bikket to år og 3 mnd. Og han er fortsatt på smokk om natten og de situasjonene hvor han vil kose. Da henter han selv dyna og smokken på soverommet.

Når er det på tide å kvitte seg med den smokken? Og hva er den beste løsningen?

Har en gutt som blir 2 år til høsten og han bruker en del smokk. Tenker at vi bør prøve å kutte den ut i løpet av neste år kanskje. Rundt 3 år.

Tenker det ikke er noen hast enda. Med første snakket vi om det lenge før vi tok smokken. Litt sutring og gråt i tre dager før det var over. Yngste begynte å glemme smokken så da bare tok vi den vekk. Hadde snakket om at han skulle slutte så når han kom på at han hadde glemt smokken så sa jeg bare at den har du vel sluttet med. :p Litt protester, men gikk fort over.
Begge var tre år.

Største var 2 år og 8 mnd, akkurat passe for henne:) Synes det er litt greit at de kan forstå hva som skal skje, ikke bare ta den bort:) Minste er straks 2 år så hun skal få beholde den en stund til:)

4 år på natt.
Ellers smokk til de er 3..
alt ettersom. Min hadde smokk til han var 5 på natt og i bil.

Jeg sugde på tommelen.. sluttet ikke før jeg var 10 år eller noe - på natt.

Trodde anbefalingen fra tannlegene var å slutte innen tre år? Pga tannstillinga..

Enig med mange over her, innen 3 år.
2 år på dagtid, 3 år på å ha den om natta og når barnet sover

Trodde anbefalingen fra tannlegene var å slutte innen tre år? Pga tannstillinga..

Jo, det er sånn. Tannlegen kunne se på jentungens tenner at hun hadde brukt smokk og hun sluttet to måneder etter treårsdagen ca.
Syns unger bør slutte innen de er tre og etter ett år bør det begrenses så godt det lar seg gjøre til kun natt.

Min e 2 år og 4 mnd. Vi driv på å slutte med smokk no. Mener de burde være øre ferdig med smokk innen de er fylt 3 år.

Mini blir 2 i sommer, har som mål at han slutter før han er 3.

Innen tre år!
Vi sendte smokkene til kaptein sabeltann.

Syns de kan slutte innen de er 3 år egentlig, men det er jo ikke like lett for alle. Verste jeg ser er barn som går rundt og snakker med smokken i munnen. En ting er å behøve det på natta, men på dagen?

Back
Topp