Når er barn for gamle til julekort bilder?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Når tenker du at barna dine er for gamle til julekortbilder???

Har barn som begynner å bli 'store' så har tenkt litt på det :)

Tja.. Kommer veldig an på om de har yngre søsken. Hsr de yngre søsken er det jo naturlig å ta søskenbilde. Men hadde nok tatt til 10årsalder kanskje?

synes ikke det er noen alder på det :) søsken og familiebilder er ikke unormalt utifra hva jeg har sett og da er det ofte store barn også

Vi har ikle barn men sender julekort med spesielle minner eller bra bilder fra året. Med en julehilsen. Alle skal med vi og hunden. Og til neste år blir lille tøtta i magen også med. Vi bor langt uanna familie og synes det er koselig å sende en hilsen når alle er i julerushet å bare tenker på stress og julegaver.

Er jo tanken som teller. Heller ha noe fint fra året på kortet.

Ungdomskolealder er for stort. Tenker at de er litt for store fra 8 års alderen med mindre de har yngre søsken med.

Det er vel ikke noen egen alder på når de er for gamle til det.. Tenker det at man kan gi seg med det når barna eventuelt sier selv at de ikke vil gjøre det lenger :)

Må jo ikke være slik utpreget julebilder tenker jeg, kan fint bruke fine bilder fra året som er gått uansett alder syns jeg :-)

Jeg får fra ei venninne med gutter på 12-13. Spent på om jeg får noe i år... Synes de har vært litt store en god stund ettersom de ikke har mindre søsken.
Men sånt får være opp til hver enkelt. Synes det hadde vært mer normalt om hele familien var med.

Mine foreldre sluttet omtrent da jeg var 19 og søsteren min 16. Svigers holder på enda, og begynte å inkludere kjærestene til barna når de ble voksne :) regner med minien vår også får være på julekortet til svigers neste år ;)

Mine foreldre sluttet omtrent da jeg var 19 og søsteren min 16. Svigers holder på enda, og begynte å inkludere kjærestene til barna når de ble voksne :) regner med minien vår også får være på julekortet til svigers neste år ;)
Så koselig :)

Jeg syns ikke det er slik at barna plutselig blir for gamle til å ta julebilder dersom det er en tradisjon man har hat fra barna var små. Kanskje blir det mer naturlig å gå over til å ta familiebilder eller ha med et bilde av hver i familien i stedet for at det er et portrett av ett barn? For å skulle forklare barnet at nei, i år slutter vi med å ta julekortbilder fordi du har blitt så stor at folk sikkert ikke syns det er gøy å få bilde av deg lengre, det er merkelig.

Får av min kusine og de på 17 og 24 år. :-p haha. Men hun eldste har ikke vært med hvert år. ;-)

Har fått av søskenbarna mine (3 gutter) til for to år siden, da var de 12 og 14 ;) Men ja, da var de for store :P Men så lenge de vil selv, så hvorfor ikke? =)

Her er det 12 år i mellom jentene så hun eldste på 17 år får bare tåle å være med på julekort noen år til ;)

Enda noen år igjen for mine da :)
Husker bare friskt i minne mamma fikk av sin kusine med sin sønn, på et veldig oppsatt julebilde i en alder av 15-16år....:P

Var med på bildet til mamma og pappas julekort til jeg flyttet ut, samme med søsknene mine. Ofte bare et tilfeldig, fint bilde tatt i løpet av året, mot slutten var det 3 bilder, ett for hver av oss. Mams gikk over til julebrev da det bare var lillesøster som bodde hjemme, men har alltid med et lite avsnitt for hver av oss enda :p
Så lenge kidsa syns det er greit har vel ikke alder så mye å si?

Hvorfor skal alt ha en aldersgrense her inne. Har nå fått julekort med bilde av barnløse par også. Er jo bare koselig det.

Back
Topp