Når en psykopat

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
legger seg inn på psykiatrisk, vil han bli "kurert" da? [8|]
Mener at jeg leste et sted en gang at det ikke gikk an å kurere det? Stemmer det??[8|]

Nei.Altså han kan ikke kureres.De har ikke empati over hodet og det kan man ikke lære seg.

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

legger seg inn på psykiatrisk, vil han bli "kurert" da? [8|]
Mener at jeg leste et sted en gang at det ikke gikk an å kurere det? Stemmer det??[8|]

altså det er jo så mange grader og faktorer som spiller inn da, det blir ikke kurert over natta lissom.. det tar tid, og rett behandlig samt insyn i egen sykdom og arbeidsvilje for å takle å løse problemer

ORIGINAL: forvirretmor

Nei.Altså han kan ikke kureres.De har ikke empati over hodet og det kan man ikke lære seg.

men hvorfor legges de inn da? Må jo være NOE de kan få hjelp til?

http://no.wikipedia.org/wiki/Psykopati

les nederst her...
om ikke kan jeg bla opp i bøkene mine etterpå, å gi mer spesifik info

ja ustable drittsekker kalles gjerne for psykopater. Men jeg tenker på de som ER det[:)] Psykopater altså

men hvorfor legges de inn da? Må jo være NOE de kan få hjelp til?

Fordi de høyst sansynligvis har flere ting å ta tak i,samt KANSKJE kan lære sg et eller annet om selvkontroll.
Min eks gikk for å kontrollere sinne.

ORIGINAL: Solaa

Det største problemet til en psykopat er jo at de ikke innser at de er syke... så det er vanskelig å kurere noe man nekter for å ha

Men han/hun selv legger seg inn fordi hun/han skjønner at det er lurt? Er den kanskje ikke psykopat da? Så den kan bli frisk?

ORIGINAL: Gollemor

Sosiopater er ofte skumlere/farligere enn psykopater.

hva er forskjellen på de to da? Er like liksom? Kan en sosiopat kureres?

To sider av samme sak.

Det er det samme.

Det er det samme.

ok

Det er det samme.

Ok! Har alltid trodd forskjellen var at man ikke nødvendigvis merket det på en sosiopat, siden han er kontaktsøkende og ofte engasjert og godt likt, mens en psykopat trakker seg unna og blir oppfattet som spesiell.

Men da har nok tatt feil[:)][:)] Jeg har ingen kilder til å støtte opp under teorien min, så jeg gir meg[:D]

Det er det samme.

Ok! Har alltid trodd forskjellen var at man ikke nødvendigvis merket det på en sosiopat, siden han er kontaktsøkende og ofte engasjert og godt likt, mens en psykopat trakker seg unna og blir oppfattet som spesiell.

Men da har nok tatt feil[:)][:)] Jeg har ingen kilder til å støtte opp under teorien min, så jeg gir meg[:D]

Neida,psykopater er ofte "glatte",lette og like og har en tilsynelatende perfekt tilværelse. Har ingen problemer med å få seg venner,og folk stiller gjerne opp som fluer når psykopaten plystrer.
Skummelt å komme borti sånne mennesker. Skulle ønske det er en opplevelse jeg hadde vært foruten,livet mitt har blitt mye preget og jeg kommer til å ha det med meg hele livet.

Eg jobbar på psykiatrisk og har ALDRI opplevd ein psykopat som legger seg inn frivillig, for ein psykopat vil aldri kunne innsjå at ho/han er sjuk. Dei fleste psykopatar som er innlagt er tvangsinnlagt, ofte pga av at dei har forsøkt å skade/har skada andre mennesker. Nokre av dei som er innlagt (dei fleste, trur eg), er innlagt pga at dei er dømt til behandling pga grove lovbrot, ofte av voldelig karakter. Altså dei er innlagt i psykiatrien i stadenfor i fengsel pga av at dei er psykisk sjuke.

ORIGINAL: sogn78

Eg jobbar på psykiatrisk og har ALDRI opplevd ein psykopat som legger seg inn frivillig, for ein psykopat vil aldri kunne innsjå at ho/han er sjuk. Dei fleste psykopatar som er innlagt er tvangsinnlagt, ofte pga av at dei har forsøkt å skade/har skada andre mennesker. Nokre av dei som er innlagt (dei fleste, trur eg), er innlagt pga at dei er dømt til behandling pga grove lovbrot, ofte av voldelig karakter. Altså dei er innlagt i psykiatrien i stadenfor i fengsel pga av at dei er psykisk sjuke.

riktig!
de blir oftest lagt inn under paragraf 12...

ORIGINAL: sogn78

Godt du sa det på en skikkelig måte,jeg gjorde et forsøk ,men det ble litt klønete[8D]

Det er det samme.

Neida,psykopater er ofte "glatte",lette og like og har en tilsynelatende perfekt tilværelse. Har ingen problemer med å få seg venner,og folk stiller gjerne opp som fluer når psykopaten plystrer.
Skummelt å komme borti sånne mennesker. Skulle ønske det er en opplevelse jeg hadde vært foruten,livet mitt har blitt mye preget og jeg kommer til å ha det med meg hele livet.

Grunnen til at du har den oppfattelsen er nok fordi det er slik dei deler det inn, i for eksempel USA, mens me i Norge ikkje har sosiopati som diagnose[:)]

Back
Topp