Når en begynner med nutramigen.

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Skal gå fra amming til nutramigen nå.

Hvordan gjorde dere det, dere som har gjort det?

Må jeg blande svakere blanding en det som står på pakken i starten, eller kan jeg prøve og begynne med de måla som står?
Ble anbefalt og blande med morsmelk de flrste gangene, og trappe ned på morsmelk litt etter litt, for at lillegutt skulle bli vandt til smaken.
Men må jeg ha mindre pulver i?

Kan jeg ha malt i melka?

Syns dette er innmari stress og er rett og slett deppa nå[&o]

Først av alt, få deg hvit resept fra legen! Du betaler like mye da, men da får du iallefall tilbakebetalt fra HELFO om melkeallergien blir påvist.
Vi hoppa rett på den blandinga som stod der, og Sander tok den helt fint. Det er den eneste grunnen til at man skal blande ut - fordi smaken er litt spesiell.

Malt i melka er ikkenoe problem [:)]
Skjønner at det er veldig stressende nå, men du kommer deg nok fort inn i rutinene! [:)]

Vi hoppa også rett på blandinga som står på boksen. Ikke noe problem, drakk som bare det her iallefall! Kan bruke malt som vanlig

Vi begynte med det, når vi var innlagt på sykehuset, der blandet di inn sukker i melken, tar mindre og mindre etterhvert, for så å kutte ut[:)]

Men prøv uten først å se, hvis ikke kan du ta litt sukker i[:)]

Lykke til, syns å det var trist å stress å begynne med nutramigen, men man kommer fort inn i det[:D][:)]

Tusen takk for svar jenter!![:)]

Nå har jeg prøvd og gi en flaske, IKKE populært[&o]
Hadde sukker i denne gangen, men hjalp fint lite.

Nå pumper jeg meg, og skal prøve å blande morsmelk i flaska.

Han er absolutt ikke glad i flaska[&o]
Vrei seg mot brystet og hylgren når jeg prøvde og mate han[&o]

Åhh dette er ikke noe morro!!!

Håper så inderlig vi kan gå tilbake til amming om ei uke!

Fikk tips av helsesøster om å putte o`boy i [8|][X(]

Det gikk seg ganske greit til med litt sukker i. Håper den unge herremannen tar flaska, er stressende når de ikke vil ha mat

ORIGINAL: CIlen

Gutten min nekter å drikke den uansett hva jeg gjør med den så jeg har desverre ingen gode råd. Jeg føler meg også stressa rundt dette med mme så jeg håper å beholde melka så lenge at han ikke trenger erstatning.

Må du bruke medisiner slik at du ikke kan amme`?

Vet du foresten hvor lenge barna bør få mm eller erstatning?
Når kan mini begynne å drikke havremelk/rismelk/juice som eneste tørstedrikk?

Jeg har nok melk til lillegutt selv, men siden ei uke med melkefri diett ikke har gjort noe forbedring, så vil legene at jeg skal gi mme uten melkeprotein, for og se om kansje det er min melk han reagerer på[&o]

Håper jeg kan amme igjenn etter ei uke, er den perioden vi skulle forsøke med mme.
Men må jo få det i han først da[&:]

Aner ikke hvor lenge en må gi mm eller mme jeg, på de tre andre ungene mine gav jeg til de var rundt året[:)]

Etter tips fra legen på sykehuset så blandet vi ut med ananasjuice i begynnelsen fordi den er søt, men nå var vår gutt 1 år da han begynte med Nutramigen. Ellers har jeg også hørt tips om vaniljesukker for Nutramigenen er ganske så besk.

uff får så vondt i meg av barn som (ikke slik ment som det høres ut) skal gå på nutramigen, den smaker helt forferdelig og vi slet skikkelig med å få nathaniel til å drikke den[&o] og griste han så luktet det av ALT! jeg gikk derfor til hs og hun ba meg ringe legen å heller få resept på althèra! den er myyye mildere i smak og hadde ingen problemer med å gi han den[:)] den er helt ny på markedet så derfor er det ikke så mange leger som vet om den og gir den istedenfor.

bare et tips[;)]

vi blandet med malt i ett døgn,etter det gikk det supert! ett år på nutramigen nå, han stoooorkoser seg med flaska!

lykke til

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Gutten min nekter å drikke den uansett hva jeg gjør med den så jeg har desverre ingen gode råd. Jeg føler meg også stressa rundt dette med mme så jeg håper å beholde melka så lenge at han ikke trenger erstatning.

Må du bruke medisiner slik at du ikke kan amme`?

Vet du foresten hvor lenge barna bør få mm eller erstatning?
Når kan mini begynne å drikke havremelk/rismelk/juice som eneste tørstedrikk?

Jeg har nok melk til lillegutt selv, men siden ei uke med melkefri diett ikke har gjort noe forbedring, så vil legene at jeg skal gi mme uten melkeprotein, for og se om kansje det er min melk han reagerer på[&o]

Håper jeg kan amme igjenn etter ei uke, er den perioden vi skulle forsøke med mme.
Men må jo få det i han først da[&:]

Aner ikke hvor lenge en må gi mm eller mme jeg, på de tre andre ungene mine gav jeg til de var rundt året[:)]

En uke uten melkeprodukter er vell ikke nok? Melkeproteiner fra mat du spiser kan lagre seg i melka di i opptil tre uker, og det at barnet er allergisk mot selve brystmelken kan vell ikke stemme. Det må vell isåfall være pga noe du spiser?
Jeg ville spurt ut legene du har pratet med om dette.

Om du leier deg en pumpe på apoteket og pumper hver 3 time burde du klare å holde produksjonen oppe. Krysser fingre og tær for at det ordner seg for dere. [:)][:)]
Legger til en link som har hjulpet meg mye. Du har kanskje lest den fra før?:

http://www.naaf.no/Fakta/Mat/Nyttig_a_vite_om_melkeallergi_-__NAAFs_faktaark/

Takk for den linken, sto masse der jeg ikke viste [:)]
Jeg følger bare legens ordre, føler jeg kan ikke gjøre så mye annet, jeg vet jo ingen ting om dette selv.
Skal til helsesøster på Mandag, og håper hun kan hjelpe meg litt[:)]

Har pumpe selv, så skal opprettholde produksjonen med den. Er ganske vant til pumping, var slik jeg startet produksjonen og holdet den igang i 4 uker[:)]

ORIGINAL: SweetCherry

uff får så vondt i meg av barn som (ikke slik ment som det høres ut) skal gå på nutramigen, den smaker helt forferdelig og vi slet skikkelig med å få nathaniel til å drikke den[&o] og griste han så luktet det av ALT! jeg gikk derfor til hs og hun ba meg ringe legen å heller få resept på althèra! den er myyye mildere i smak og hadde ingen problemer med å gi han den[:)] den er helt ny på markedet så derfor er det ikke så mange leger som vet om den og gir den istedenfor.

bare et tips[;)]

Takk for tips[:)]

I kveld har jeg fått i han en blanding på 50ml mm og 50ml mme. Var ikke populært, men det gikk nå.
Og nå nett drakk han 60ml mme med litt sukker i.

Spennende og se hvordan dagen i morgen blir[:)]

ORIGINAL: AnaBanana

Fikk tips av helsesøster om å putte o`boy i [8|][X(]

Det gikk seg ganske greit til med litt sukker i. Håper den unge herremannen tar flaska, er stressende når de ikke vil ha mat

O'boy[8|]

Eh hvor gammel var babyn da?[8|]
Lillegutt er 2.5 mnd, litt liten for o'boy føler jeg da hehe[8D]

Vi har heldigvis aldri hatt problemer med tilvenninga på nutramigen på våre 2 som må bruke det!
Begge måtte jeg slutte å amme, den ene var 10 uker og den andre 6mnd.
Jeg gav et puppemåltid, ei flaske den ene dagen, Dagen etter gav jeg pupp, to flaskemåltid, og sånn ble puppen borte [8D]
Neocate er også myye mildere på smak [:)]

ORIGINAL: vinterkyss

Vi har heldigvis aldri hatt problemer med tilvenninga på nutramigen på våre 2 som må bruke det!
Jeg gav et puppemåltid, ei flaske den ene dagen, Dagen etter gav jeg pupp, to flaskemåltid, og sånn ble puppen borte [8D]

Så bra at det gikk så fint hos dere[:)]

Jeg håper og håper at jeg ikke må legge vekk ammingen da.
Har jobbet så hardt for og få til denne ammingen, syns det er super trist om vi ikke kan fortsette[&o]

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

ORIGINAL: vinterkyss

Ja, jeg føler med deg!
Ammet mine 2 første, men måtet gi opp ammingen på de to minste. Og det var tøft [:(]

Så bra at det gikk så fint hos dere[:)]

Jeg håper og håper at jeg ikke må legge vekk ammingen da.
Har jobbet så hardt for og få til denne ammingen, syns det er super trist om vi ikke kan fortsette[&o]

Back
Topp