når eldre går bort

Jeg har vært tilstede ved ganske mange dødsfall i årenes løp. Ingen av de er like...
De fleste er jo ventet og man kan se tegn på at det er nært forestående, men ikke alltid. Jeg har aldri vært sammen med noen som har dødd brått og uventet. Men har funnet noen døde i sengen...

Det er veldig vanlig at gamle mennesker sovner litt av og til, gjerne midt i en samtale også.
Hvis/dersom det verste skulle skje. At han ikke våkner opp igjen mens du er der med barna, så vil de antagelig ikke skjønne hva som har skjedd en gang[:)] Men skjønner jo at det er en ubehagelig tanke for deg

her skjedde det at h*n ikke klarte å drikke eller spise eller ta medisinene sine. så etter en uke da så kolapser bare alle organer [:(]

De aller fleste eldre går jo gjennom en terminal fase før de dør.

morfar lå å sov... så begynnte han åå ynke seg litt i søvne, så begynnte han å jobbe veldig med å puste.
etterhvert jobben han mindre og mindre og det tok lenger å lenger tid mellom hvert innpust.
til slutt bare slutten han. vi satt lenge å så på bryskassa hans i håp om at ha skulle puste igjen

ORIGINAL: *Iwanna humpalot*

Onkel våknet aldri etter middagsluren sin forrige uke[&o] Må si jeg håper jeg også gjør det på den måten når jeg er 80år gammel[8|]

samme her, håper ikke jeg dør av sykdom og infeksjoner asså....

Onkelen til pappa spiste frokost, matet fuglene, satt seg ned i stolen og sa "nå dør jeg"

En annen jeg kjenner var ventet at skulle dø, han fikk spasmer i det han døde.

Du skal ikke være redd for det [:)]

Ja, på endel kan man merke noe først. Mange blir mere dratt i ansiktet på en måte, og mindre redd for å dø, slapper av på en Helt annen måte. Og noen blir mye mere kvikke rett før, spiser endel (kalles å spise før ferden..)

Men, man kan ofte se det på ansiktet, også kan det luktes noen ganger.. Men, ALT er forskjellig, så vanskelig å si... Noen sier jo til og med farvel, for de merker at nå er det snart...

Kos dere siste tiden, ikke vær redd [:)]

ORIGINAL: Bella_

Du skal ikke være redd for det [:)]

Ja, på endel kan man merke noe først. Mange blir mere dratt i ansiktet på en måte, og mindre redd for å dø, slapper av på en Helt annen måte. Og noen blir mye mere kvikke rett før, spiser endel (kalles å spise før ferden..)

Men, man kan ofte se det på ansiktet, også kan det luktes noen ganger.. Men, ALT er forskjellig, så vanskelig å si... Noen sier jo til og med farvel, for de merker at nå er det snart...

Kos dere siste tiden, ikke vær redd [:)]

tusen takk[:)]

Back
Topp