Når egget fester seg/implantasjon

Linda4

Flørter med forumet
Hadde eggløsning mandag forrige uke. I går og og i natt hadde jeg mensen smerter. Egentlig ganske lenge kom og gikk stort sett hele dagen også hadde jeg det i natt også. Det er mensen smerter og murringer i ett. Det strammer noen ganger også kan minne om kynnere noe som er vanlig litt senere i svangerskapet når man er gravid. Har svake murringer nå for øyeblikket. Ingen blødning. Er dette vanlig når egget fester seg. Vil tro det er tidspunktet for det hvis jeg eventuelt er gravid da. Har noen peil på hvor lang tid det tar før egget fester seg går det dager eller skjer der relativt fort? Da mener jeg når egget har nådd livmor og er på vei til å feste seg om det går fort eller tar det noen dager?

Finner ikke nøyaktig hvor lang tid det tar, for de fleste skriver bare antall dager (6-10 dager, typisk) fra eggløsning. Selve implantasjonen må gå fort; ellers hadde ikke folk kunnet fått positiv på 7dpo. Tipper det er snakk om noen minutter, liksom, fra egget har funnet ut det skal feste seg. Men kan jo ta noen dager før egget finner en fin plass å sette seg, da.

Noen mener de kjenner festesmerter, andre kjenner ingenting. Personlig har det vært kortvarig skarp smerte jeg har kjent på ca 7 dpo, de gangene jeg har kjent noe. Men tipper det også er individuelt.
Kan vel forøvrig være livmor som reagerer på at det begynner å produseres hcg også? :)

Finner ikke nøyaktig hvor lang tid det tar, for de fleste skriver bare antall dager (6-10 dager, typisk) fra eggløsning. Selve implantasjonen må gå fort; ellers hadde ikke folk kunnet fått positiv på 7dpo. Tipper det er snakk om noen minutter, liksom, fra egget har funnet ut det skal feste seg. Men kan jo ta noen dager før egget finner en fin plass å sette seg, da.

Noen mener de kjenner festesmerter, andre kjenner ingenting. Personlig har det vært kortvarig skarp smerte jeg har kjent på ca 7 dpo, de gangene jeg har kjent noe. Men tipper det også er individuelt.
Kan vel forøvrig være livmor som reagerer på at det begynner å produseres hcg også? :)
Ja kan kanskje være det at det jobbes på der nede. Det er bare å vente å se hva en test viser når tiden er inne. Krysser fingrene på en positiv test denne gangen

Ja kan kanskje være det at det jobbes på der nede. Det er bare å vente å se hva en test viser når tiden er inne. Krysser fingrene på en positiv test denne gangen
Er ikke så mye annet å gjøre, progesteronet kan også gi murringer så :bag:
Får håpe på godt nytt om noen dager :)

Back
Topp