Når du vasker klær...

tipp

Forumet er livet
Hvor mye vaskepulver bruker du da?

Vaskemaskinen vår røk her på søndag. Fikk en fyr hit i dag og fikset deg. Endelig kan jeg få unna vasken.

Men jeg spurte han iallefall hvor mye pulver man egentlig skal bruke på en vask.Og det uavhengig av hvor skittent det er. En sånn måle skje til kaffe pulver holder,sa han. Jeg har sikkert iallefall brukt 2,5 sånne skjeer.[&:] Også anbefalte han oss å vaske en maskin på 90 grader sånn innimellom for å få vekk drit som ligger i rørene. Gjerne bare med et hådkle i,men bare for å rense opp[:)]

Så nå kan vi faktisk plutselig begynne å spare penger på vaskepulver og[:D]

ORIGINAL: Nøstemamma82

da bruker jeg for mye pulver ja.....

Jeg bruker som han sier, ca. 1 måleskje til kaffe. Faktisk så kan man ødelegge vaskemaskinen ved å bruke for mye pulver. (Samme med oppvaskmaskinen)

Mamma'n min har oppigjennom vært stor forbruker, kjøpt ny nesten annhvertår... jeg prøver å fortelle henne gang på gang at man ikke behøver så mye pulver. Men hun er ekstrem da. Synes jeg er rar som bruker så lite [8D]

ORIGINAL: Dunn

Jeg bruker som han sier, ca. 1 måleskje til kaffe. Faktisk så kan man ødelegge vaskemaskinen ved å bruke for mye pulver. (Samme med oppvaskmaskinen)

Mamma'n min har oppigjennom vært stor forbruker, kjøpt ny nesten annhvertår... jeg prøver å fortelle henne gang på gang at man ikke behøver så mye pulver. Men hun er ekstrem da. Synes jeg er rar som bruker så lite [8D]

Ja, han sa at rørene kan bli tette med for mye pulver. Også med for mye pulver,så kan det være maskinen ikke får skylt bort all såpen,som igjen legger seg i maskinen.

Tror jeg må kutte ned på pulver i oppvask mask og ja[8D]

ja da bruker jeg mer enn nok pulver hvertfall... 

spørs veldig på hva slag pakker m pulver man kjøper... disse kembo jumbo eskene er jo ikke konsentrerte, så der kan man bruke aldr så mye...  mens disse små "normale" pakkene brker vi vel som du sier en "kaffemåleskje"...

Jeg bruker mest flytende, og bruker 10 ml mindre enn anvist på flaska.
Har derimot brukt ALTFOR mye tøymykner, det tettet seg her om dagen pga det - og maskinen er helt ny [&:]

Bruker jeg pulver, tar jeg nok altfor mye der og.. Bruker veldig mye mer enn en kaffeskje! *skjerpings*

Jeg prøver å begrense pulvermengden. Har blitt flinkere nå når vetle-sjefen kom i hus [:)]
Bruker vel 1 til 2 ss avhengig om jeg vasker hel eller halv maskin, og hvor skittent tøyet er.

kjører en maskin på 90 grader med eddik innimellom jeg. Det løsner opp kalk og dritt!

ORIGINAL: MammaMia98

kjører en maskin på 90 grader med eddik innimellom jeg. Det løsner opp kalk og dritt!

tømmer du edikken rett oppi kammeret der såpa skal være?

Vi fikk med en måleskje da vi kjøpte vaskepulver engang, men den er ganske mye større en en kaffeskje...
*Skal legge kaffeskje i vaskepulverbeholderen for å være sikker neste gang*

ORIGINAL: _Milla_

ORIGINAL: MammaMia98

tømmer du edikken rett oppi kammeret der såpa skal være?

Jepp

Bruker flytende vaskemiddel, og ikke mye, en "dært" bare hehe.
Vasker tøybleier så er nødt å få det ordentlig skylt ut. Er ikke såpa som gjør tøyet rent heller da. Men har helt splitter ny super vaskemaskin med alt mulig finesser som ekstra skyllinger, mengde vann osv.

Back
Topp