Når du sier ja til jentekveld, så finner ut at de skal servere spekeskinke...

Bkno0568692

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg ble invitert på kosekveld med mine to desidert beste venninner. Har ikke fortalt dem at jeg er gravid enda, og i går sier hun som skal ha det at hun byr på litt snacks: naaam sier jeg, hva da? Jo... wraps med spekeskinke og melon med spekeskinke rundt. ALTSÅ hva gjør jeg nå? De vet jeg ELSKER wraps med spekeskinke ? Er bare 5+6 eller 6+0.. Vil egentlig ikke fortelle det til dem helt enda.. Spiste en sneie spekeskinke i går OG tok noen slurker alkohol her og der i en bursdag når jeg skulle smake på, osv. for å prøve å late som jeg drakk... Men dette her hemmelighetsgreiene er ikke min sterkeste side.. Jeg er så redd for å miste, og ønsker egentlig ikke å fortelle det til dem, men jeg vet ikke hva jeg gjør nå.. Jeg er ikke den personen som plutselig avlyser last minute.

Personlig ville jeg fortalt det. Greit å bytte ut litt spekeskinke med kokt skinke eller laks. Selv måtte jeg fortelle til hele avdelingen på jobb denne helga fordi vi er på teambuildingstur. Min erfaring fra MA var at jeg skulle ønske flere hadde visst fra før. Føltes litt dumt å fortelle folk at jeg var trist fordi jeg hadde mistet en de ikke visste jeg ventet på.

Jeg skulle faktisk akkurat til å slette tråden (men fant ikke ut av hvordan haha...), fordi jeg bestemte meg nå nettopp for å fortelle det. Var ikke sånn jeg ville fortelle det, men sånn blir det :) Uansett, takk for tips !

Hvis det var mine desidert beste venninner, hadde jeg fortalt dem det. Jeg fortalte det tidlig til mine nærmeste, og er veldig glad for støtten jeg fikk når vi mistet. Jeg har ikke forstått dette med å holde graviditeten hemmelig til alt «er sikkert», antar at det er for å beskytte seg selv. Det var tungt å fortelle at det gikk galt, men samtidig fint at de visste hva jeg gikk igjennom, slik at de kunne støtte meg, vise omsorg og ta hensyn.

Å prate om det som ev. går galt med andre du vet bryr seg, kjenne at de lytter og forstår, er jeg overbevist om at gjør sorgprosessen lettere. Nå tenker jeg at dette skal gå helt fint for deg da! Det hjelper jo ikke å ta sorgene på forskudd.

Gratulerer med graviditet :Heartred

Det hørtes veldig godt ut med wraps og melon med spekeskinke akkurat nå.. *sikle* :(

Back
Topp