Når du ser mager...

Peony

Elsker forumet
VIP
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Fikk akkurat snap fra ei som er litt lenger enn det jeg skulle vært. Det er så vondt! :sad010
Så også en annen la nylig ut post på FB om hvilket kjønn de venter, hun er også noen uker lenger enn det jeg skulle ha vært.

Hvordan takler dere det?
Jeg kan jo ikke slette alle gravide fra snap/FB heller liksom...
 
Det er vanskelig. Jobber med ei som er noen uker lenger på vei enn det jeg er nå. Heldigvis ikke tett, men vi er jo i samme kollegium. Det er skikkelig dritt, rett og slett.

Veldig dobbeltsidig. Dama er hyggelig og dyktig, og jeg ønsker henne kun det beste. Jeg skulle bare ønske at jeg var der at jeg kunne annonsere over høstferien.
 
Fikk akkurat snap fra ei som er litt lenger enn det jeg skulle vært. Det er så vondt! :sad010
Så også en annen la nylig ut post på FB om hvilket kjønn de venter, hun er også noen uker lenger enn det jeg skulle ha vært.

Hvordan takler dere det?
Jeg kan jo ikke slette alle gravide fra snap/FB heller liksom...
Jeg drar hjem til armkroken til mannen og gråter mine bitre tårer..
Noen dager er det lettere å ikke være bitter, andre dager er det veldig vanskelig...
 
Fikk akkurat snap fra ei som er litt lenger enn det jeg skulle vært. Det er så vondt! :sad010
Så også en annen la nylig ut post på FB om hvilket kjønn de venter, hun er også noen uker lenger enn det jeg skulle ha vært.

Hvordan takler dere det?
Jeg kan jo ikke slette alle gravide fra snap/FB heller liksom...
Jeg har forresten sendt melding til gravide og mødre blant mine venner som vet at vi sliter de dagene det har vært verst. Bare en liten «vil helst ikke ha flere baby/barnebilder i dag» e.l. Sikker «frekt», men helt nødvendig for min psykiske helse.

Jo, også har jeg rutine på at alle som annonserer graviditet eller nyfødt blir tatt bort fra Facebook-veggen. Jeg slettet dem ikke som venn.
 
Jeg drar hjem til armkroken til mannen og gråter mine bitre tårer..
Noen dager er det lettere å ikke være bitter, andre dager er det veldig vanskelig...
Du har rett. Noen dager er vanskeligere enn andre. Denne dagen er en slik vanskelig dag.

Jeg har forresten sendt melding til gravide og mødre blant mine venner som vet at vi sliter de dagene det har vært verst. Bare en liten «vil helst ikke ha flere baby/barnebilder i dag» e.l. Sikker «frekt», men helt nødvendig for min psykiske helse.

Jo, også har jeg rutine på at alle som annonserer graviditet eller nyfødt blir tatt bort fra Facebook-veggen. Jeg slettet dem ikke som venn.
Hun ene sendte meg en privat snap om graviditeten rett etter at jeg hadde mistet, da sa jeg i fra. Men denne av magen i dag lå på my story...
Veldig smart å skjule. Jeg skal gjøre det nå! Det har jeg ikke tenkt på at går an.
 
Det er en berg og dalbane akkurat det der når man har mistet. Jeg jobber i butikk og det kommer jo gravide og handler selvsagt, kjenner jeg får noen stygge bitre/sjalu tanker rundt de...føles absolutt ikke godt i det hele tatt. MEN, det er helt normalt! Skjul slik at du ikke ser slik som andre sier :)
 
Jeg jobber med en som har termin 9 dager etter at jeg skulle ha, vi er jo bare 6 stk på jobb, så liten arbeidsplass dessverre :( Heldigvis jobber hun bare to dager i uka, men jeg kjenner de to dagene er ekstra tunge. Hun begynner jo å få tydelig mage nå, og skal på oul på fredag, så tror fredagen blir en møkkadag for å si det sånn :( Det er jo ikke akkurat så mye å gjøre med, så jeg har ikke sagt noe at det plager meg, for jeg unner jo henne å glede seg over svangerskapet ;)
 
Du har rett. Noen dager er vanskeligere enn andre. Denne dagen er en slik vanskelig dag.


Hun ene sendte meg en privat snap om graviditeten rett etter at jeg hadde mistet, da sa jeg i fra. Men denne av magen i dag lå på my story...
Veldig smart å skjule. Jeg skal gjøre det nå! Det har jeg ikke tenkt på at går an.
Da går det an å aktivt unngå de man vet at kanskje legger ut ting som man vet går innpå en. Viktig å beskytte seg selv også, det man kan.
 
Jeg tok å endret innstillingen slik at jeg ikke ser innlegg fra henne som har termin noen dager etter det jeg skulle hatt. Men kjenner nå 3 stk som skal ha rundt min termin. Heldigvis er det kun hun ene så proklamerer alt på Facebook.
Tror det hadde vært lettere for min del å jobbe med en som var gravid en å få disse in Your face på Facebook.
 
Jeg syns d virker hele verden er gravide nå:yuck: hurra for de! Kommer opp baby bilder over alt. Når j er inne på babyverden sin nettside, såå kommer d bilder av babyer på Instagram litt senere.

Blir litt påvirket av d ja..
 
Vanskelig å takle til tiden. Jeg har hatt mine stunder hvor jeg har vært veldig langt nede. Godt å ha en skulder å gråte på da. Venninna mi fikk barn for 2 måneder siden, jeg har ennå ikke orket å besøkt dem. Har vært ærlig overfor venninna mi, som har vært forståelsesfull. Jeg har heldigvis fått ny positiv test igjen, men har begynt å spotte litt brunt. Såå nervøs for at det skal gå galt igjen :(
 
Fikk akkurat snap fra ei som er litt lenger enn det jeg skulle vært. Det er så vondt! :sad010
Så også en annen la nylig ut post på FB om hvilket kjønn de venter, hun er også noen uker lenger enn det jeg skulle ha vært.

Hvordan takler dere det?
Jeg kan jo ikke slette alle gravide fra snap/FB heller liksom...

Jeg tok unfollow på alle med barn jeg :p
Det er ikke noe rart eller feil i at det gjør så vondt som du kjenner.
Jeg har ikke egentlig noen gode råd for å takle det heller, ikke krev for mye av deg selv og skjerm deg når du kan ❤️ nære venner kan man fint si ifra til også, om at man ikke klarer sånne typer snap akkurat nå. Synes heller det er å forvente av folk som vet at en har mistet, at de skal klare å bruke nøtta litt. Men det er jo mange som ikke vet, og da må man heller skjerme seg selv.
 
Jeg legger merke til flere mager enn før, så kjenner nok litt på det. Bestevenninnen min er også gravid og vi skulle egentlig få ganske tett. Det er litt vanskelig å tenke på. Men håper vi kan få barn det samme året i det minste, og at det klaffer for oss ganske snart igjen.

I natt har jeg har helt sprø drømmer. Har drømt om masse mager! Mange venninner og andre mennesker med store mager. Det er så rart, trodde egentlig ikke at jeg tenkte så mye på det. Men hjernen er mer komplisert enn så. I drømmen syns jeg det var vanskelig å se alle de gravide rundt meg og følte på en sorg...

Håper mange her inne får fine mager etterhvert :Heartred
 
Det er vondt og det må få lov til å gjøre vondt..!
Jeg har vært ufrivillig barnløs i 7 år (2SA + 1EXU, hormonbehandlinger, prøverør).. iløpet av de årene har jeg opplevd venner få både nr 1 og nr 2.. jeg har vært misunnelig, rett og slett sjalu på dem! Jeg har grått mine modigste tårer utallige ganger.. jeg har hatet min egen kropp for at den ikke har klart å gi meg ett barn.. Det har rett og slett vært en stor sorg for meg.. Men jeg har plukket meg selv opp, gang etter gang.. og ved alle tåpelige spørsmål om ikke jeg skal begynne å produsere har jeg sluttet å pynte på det, men heller sagt at det er ikke alle som er så heldige og fortalt min historie.. jeg tenker at det må være lov å si ifra, for å være barnløs og det å miste er utrolig vondt og sårt!

Selvom veien har vært utrolig lang og kronglete, ser det endelig ut som jeg også skal lykkes:) og nå sitter jeg å tenker på hvor «slem» jeg har vært med min misunnelse på andre.. man vet jo faktisk ikke hele historien bak «alle» som får barn.. det må vel være flere enn meg som har hatt en utrolig lang vei å gå..
 
Etter 3 SAer,senabort og MA jeg kunne ikke mer så jeg har slettet FB. Også,hver gang jeg har sett mage jeg bare prøvde å se bort og aktivt unngå alle gravide og med nyfødt :( Desverre ikke alle som forstår men jeg rett og slett måtte beskytte seg! Stor klem til deg!
 
Første gang, mista jeg i uke 14, og da syntes jeg det var utrolig sårt. Skammer meg litt over det nå, men jeg hadde meget fæle tanker om gravide/småbarnsforeldre.. for hvorfor de skulle få men ikke jeg.. Men jeg kjente jo ikke historiene deres. Mye mulig de hadde slitt lenge for å få til det ene gullet❤️

Nå prøver jeg å trøste meg med at jeg tross alt har verdens godeste 2 åring, og at jeg har flere muligheter senere.
Synes ikke det er like tungt at jeg har mista to til i exu. Men sliter med tankene på at jeg aldri kommer til å få så mange barn som ønska. Synes det er vanskelig at jeg ikke lenger kan lage barn på egenhånd, men må over på assistert.

Synes i midlertid det er tungt med de som bare plutselig ble gravide fordi mannen stirra litt ekstra.. . Men prøver å tenke at det ikke er deres valg på en måte.. men det er ikke lett.
 
Back
Topp