Når du blir pensjonist...

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
..hva skal du gjøre da? Sett at helsa er grei, økonomien er bra og humøret er godt?

Jeg har store planer om å kose mye med barnebarna. Skal ha bakedager, hente dem i barnehage/skole, lage masse kunst med dem.
Skal også rangle og sove så lenge jeg bare klarer! :D dra på turer med mannen, og ha en årlig ferietur med barn og barnebarn.

Jeg er såpass pessimistisk at jeg tror jeg må stå veldig lenge i jobb, så når jeg er pensjonist er jeg vel helt utslitt og orker ikke noe ;)

Da har jeg forhåpentligvis barnebarn jeg kan bruke tiden på ❤️ Og reise litt med mannfolket, om jeg har et. :P

Vi har plan om å bli pensjonister når vi fyller 50 årene - da skal vi reise, drive med pet prosjekter og ha extra mye tid til barna og håpentlig barnabarn :)

Ideelt vil jeg reise - mange steder jeg gjerne skulle sett som jeg tviler på at vi rekker eller har råd til.

Men mer realistisk blir det nok kortere turer. Kanskje ha en leilighet i varmere strøk for å unngå altfor lang vinter.

Og forhåpentligvis barnebarn - ser hvor mye foreldrene mine hjelper søsteren min og meg med barna våre og ønsker å kunne være en tilsvarende ressurs :)

Reise, invitere gode venner på middag, holde på med hagen, og være mye sammen med barnebarna :)

Da vil jeg og mannen kjøpe oss en bobil å reise rundt! :D og selvsagt tilbringe tid med barna og eventuelle barnebarn. men jeg tror at vår generasjon må jobbe en del lenger enn De som går av med pensjon nå.

Håper at jeg kan passe barnebarna masse, ha økonomisk frihet til å hjelpe ungene om de trenger oss, og reise rundt i verden :D

Tja... Med tanke på at jeg er uføretrygdet nå i en alder av 34 år, så har jeg ikke så mye i arbeidslivet å gjøre... :P
Men når mannen blir pensjonist så har vi ønske om å reise til sydligere strøk og nyte tiden sammen.

Være mye med barnebarna. Kose meg med hundene mine.
Fly masse. Dykke. Reise.
Gode middager med gode venner :)

Da har jeg lyst til å bo i utlandet store deler av året :)

Ikke så mye annerledes enn det vi gjør nå. Bare ikke jobbe da :p

Jeg skal reise. Masse!
Og så skal jeg gjøre det jeg kan for å ikke bli en påtrengende og masete mamma/bestemor/svigermor og prøve å la ungene være egne voksne med alt det innebærer.
Og bli sånn sær som nekter å flytte fra huset mitt, fordi det er sunt med trapper :p
Og så skal jeg lære meg å brygge øl.
Og å like cognac.

Jeg skal jobbe litt, flytte bed i stallen og kose meg med min(e) hest(er) :p dra på sydenturer å kose meg :D

Da bor jeg i Italia er kul bestemor, dyrker egen frukt og grønnsaker og er omringet av mannens slekt og kanskje noen av mine egne :)

Nei altså, 40 år frem i tid har jeg ikke planlagt :D

Back
Topp