Når drømmen er innenfor rekkevidde

Lilth

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Junilykke 2022
Vi har hatt en lang og kronglete vei for å bli foreldre.
Nå, 3.5år etter at vi startet å prøve, vet vi ihvertfall hvorfor og hjelpen er innenfor rekkevidde. Drømmen om å få hjem en varm, pustende baby fra sykehuset kan endelig gå i oppfyllelse. Sannsynligvis ikke før seint 2020 eller uti 2021 en gang, men håpet er der :Heartred

Og med håpet kommer savnet. Jeg savner babyene våre, jeg skulle ønske det var de vi hadde her, ikke at vi fremdeles prøvde å få første levendefødte. Det føles så rart å savne noen du aldri har kjent pusten til, varmen til, men det gjør ubeskrivelig vondt.
De fikk bare ligge 19 og 15 uker under hjertet mitt, men fy som jeg elsker disse barna jeg aldri fikk ta med hjem. Og det føles noen ganger helt forferdelig å ønske seg "flere" barn, andre barn enn de.
Det er en helt irrasjonell tanke, men det er en av tingene som ligger og gnager i samvittigheten min.

Det sier jo egentlig seg selv at ingen vil være fornøyde med å få døde babyer, at man vil ønske seg noe mer, men jeg sliter med å tillate meg selv de drømmene, det håpet..
 
Nå skal jeg ikke si at jeg helt forstår hva du mener, men vi mistet datteren vår som var nesten 22 uker i desember 2018, og kjenner på den at jeg kjenner på et håp og et savn om en baby, men på mange måter så føles det så feil, for jeg har så uendelig lyst på henne.

Men ingen baby kan erstatte noen annen, men tror man må tillate seg og drømme og håpe, for det gjør iallefall dagene noe lettere (for meg altså). Når mine tanker tynger meg veldig, så drar jeg til minnelunden der hun ligger, gråter masse, kjenner på den foten som kjennes ut som står på brystet mitt og så forteller jeg henne at jeg skal forsøke på en lillebror eller lillesøster, og at vi skal leve et liv, så godt som mulig og gjøre ting slik at hun kunne vært stolt av meg og av oss.

Jeg kan ikke begripe at du har måtte mistet sent to ganger, det må være vondt. Men det er godt å høre at du kan få hjelp og at det er håp om en baby i fremtiden<3 Stor klem fra meg.
 
❤️
 
Håper det går deres vei snart og det er lov å glede seg og drømme om å få en baby som følger dere på utsiden av magen også. Lykke til:)
 
Skjønner godt at du ønsker å bli gravid igjen. Jeg har det likedan. Jeg håper at det skjer snart, men er også redd det ikke går. Håper det går for deg!
 
Bør vel kanskje oppdatere denne tråden :Heartred
Det ble ikke 2020 eller 2021, men 2022 er absolutt vårt år :Heartred
Samme termin som jenta vi mistet i 2017. Vi har bestemt oss for å ikke vite kjønn.
De første 5månedene var beinharde, før jeg begynte å kjenne liv regelmessig. Nå går det tåelig greit, selv om jeg fortsatt har bekymringer.
Mini i magen er gentestet for det som har vært feil tidligere, så det vet vi ihvertfall at det ikke er, og det er en sterk liten en som vi venter på:HeartredinCollage_20220113_163636700.jpg
 
Å lykke håper dere får mirakel babien denne gangen og husk det er lov å være glad og lei seg samtidig.

det kan være tøft å ta i mot et under når du vett hva du har mistet men kjenn på følelsene og la sorg og glede omfange hverandre. Etterhvert vil skatten deres være underet deres
 
Gratulerer så mye!!!!!!! For en nydelig liten spire!! Og lenge ventet og høyt elsket allerede.
 
Back
Topp