Når dokke er hos JM..

Klesklypa

Gift med forumet
har dokke GU undersøkelse da?
synes så mange blir tøyd og veit kor mange cm åpning de har osv..

her er det BT, urinprøve, vekt, fundusmål og lytte på baby.. så er det ut igjen om eg ikkje har noken spørsmål.
går fort og greit :)

Akkurat det samme her, ganske fort gjort

Regner med de spør om å bli tøyd/strippet de som blir det før termin?

Her er det vanlig sjekk av hjertelyd, blodtrykk, urin, symfysemål og leie av baby. De sjekker så å si aldri med mindre det er noe spesielt. Jeg blir muligens sjekket nedentil i dag for å se hvor i løypa jeg ligger. Jeg spurte om det selv, og grunnen er pga store bekkenplager, søvnmangel pga kynnere, halsbrann og vondt å snu seg om natten.

Her er det den samme korte regla som du har. Dem ser vel etter mer vis du veit at du har mista slimproppen, ellerdu fødet tidlig sist?

Jeg ble sjekka i uke 37 første gang etter eget ønske. Jeg hadde hatt mye forrandringer i kroppen. Og hadde åpning. Det er jo ikke vits hvis du ikke har noe lyst til det selv. Nå har jeg blitt sjekket igjen og har mer åpning og hun tøya litt, men ikke mye..

Samme som deg Klesklypa :) Fort gjort om det ikke er noen spørsmål

Har aldri blitt sjekka for modning eller sånt...Har heller ikke spurt... Skal dit i morra og hvis symfysemålet er like høyt blir det bestilt vekstestimulering da kanskje de sjekker modning.. Tatt ctg har jeg gjort i tillegg til vanlig sjekk..

Jeg har etter eget ønske blitt sjekket for åpning, og for å se om kynnerene har noe effekt. Livmorhalsen at fortsatt bakovervendt, ikke avflatet, men hun kunne kile babyen på hodet med fingeren, og det var spor av blod, så det så ikke helt håpløst ut.. Men ingen fødsel med det aller første trodde hun.. Så her er det opp til meg om jeg ønsker å bli sjekket med gu eller ei... Siden jeg har født temmelig raskt før syntes både hun og jeg det er litt greit å vite om det er rett rundt hjørnet eller om det er noen dager unna:-)

Jeg var hos JM idag og da spurte jeg om hun kunne sjekke, slik at vi visste om det var på tur å bli modent eller ikke, så kunne svigermor bestille flybillett eller vente. Jeg va moden, og hadde åpning, men hodet var ennå langt oppe. men hodet har aldri festet seg på noen av barna mine så det er jeg ikke forfær over. sist jeg gikk gravid ble jeg ikke sjekket før på termin dagen. 

Samme så deg:) Bare jeg måler vekt hjemme. Så tar vel maks 30 min inne hos jordmor, ikke alltid så lang tid heller :)

Back
Topp