Når det ikke går greit.

Sonata

Flørter med forumet
Dere som har opplevd ultralyd hvor det var ikke sett hjertebank og så hcg som øker ikke mye nok. Hvordan skal man klare dagene til neste ultralyd?

Min historie har hatt tidlig ultralyd ved 6+5 satt tilbake til 5+6 og ingen hjertelydd. Målt hcg med to dagers mellomrom 27000 til 31600 økning. Gynekologen vurderer det som sannsynlig for liten økning. Og ber få sendt inn henvisning. Henvisningen blir sendt in i morgen. Aner ikke når jeg får time. Så det blir ikke før helgen.

Sender deg en stor klem :Heartpink
De dagene der er uutholdelige. Den ene graviditeten min så hadde jeg ultralyd tre uker på rad fordi det ikke utviklet seg helt som det skulle, før jeg tilslutt fikk beskjed om at hjertet hadde sluttet å slå og alt sammen hadde krympet. Sååå tøffe uker, jeg vekslet mellom forsiktig håp fordi jeg ikke hadde blødninger til å være overbevist om at det ikke var noe liv eller noe levedyktig der.

Hold ut :Heartpink

Huff det er ikke noe lett. Det er helt uutholdelig og bare vondt. For meg var det uaktuelt å jobbe fulle dager i den perioden, fordi den jobben jeg hadde ga alt for mye tid og rom til tenking og grubling, som bare gjorde det verre :sorry:
Stor klem til deg ❤️

Det er uutholdelig rett og slett. At man skal gå så lenge uten å få svar er så ufattelig tungt, og en påkjenning jeg ikke helt forstår kan være greit at noen skal gå med. Skulle ønske man kunne komme rett inn slik at man kunne få en avklaring.
Skulle også ønske jeg hadde noen råd, men vet så inderlig godt hvordan det er, og har ikke et godt svar for hvordan man skal klare å stå i det uten at grublingen, og usikkerheten over.
Varm klem til deg :Heartred :Heartred

Dere som har opplevd ultralyd hvor det var ikke sett hjertebank og så hcg som øker ikke mye nok. Hvordan skal man klare dagene til neste ultralyd?

Min historie har hatt tidlig ultralyd ved 6+5 satt tilbake til 5+6 og ingen hjertelydd. Målt hcg med to dagers mellomrom 27000 til 31600 økning. Gynekologen vurderer det som sannsynlig for liten økning. Og ber få sendt inn henvisning. Henvisningen blir sendt in i morgen. Aner ikke når jeg får time. Så det blir ikke før helgen.
Jeg har dessverre samme erfaring. Kom til ingen hjertelyd og satt tilbake. Fikk bare beskjed om at jeg skulle komme tilbake uken etter for å se utviklingen. Dette var en onsdag. Torsdag ringte jeg en annen gynekolog og fikk en second opinion, han var dønn direkte noe jeg trengte. Han sendte henvisning til sykehuset for medisinsk abort og jeg fikk komme inn på fredagen.

Back
Topp