Når det ikke går av seg selv..

DinaD

Elsker forumet
Assistert-jentene
Skuddårsspirene 2024
Da ble det dagbok på meg også.. Litt for å få ut tanker og følelser.. Samtidig som jeg trenger et sted å se tilbake til da dagene blir tunge å jeg kan lete etter svar..

Reisen begynte Mai 2019..

Stemningen var god og livet smilte da jeg fant drømmemannen + en fantastisk bonusdatter.. Drømmen om eget barn kom raskt å det skortet ikke på forsøkene.. Men tiden gikk å de to berømte strekene kom aldri.. Fikk tips å dro til en Gyn på strømmen å fikk igrunn beskjed om at jeg var for overvektig til å drømme om å få barn.. Først å fremst måtte jeg gå ned før det var snakk om hjelp til å bli gravid.. Slukøret å såret reiste jeg derfra..

Jeg innså vell at jeg ikke kunne slå med til ro med svaret å så reiste jeg til ny Gyn på Oslo City å fikk verdens snilleste mann der.. Han fant ingen feil hos meg å satte meg på en clomifen kur jeg startet opp på i desember da jeg har uregelmessige perioder. Fortsatte med enda en kur i januar, men ingen graviditet. I vill desperasjon sendte jeg mannen til fertilitetsklinikken for å teste kvaliteten å den var det ikke noe feil med..

Februar kuren gikk bra Nå er jeg to dager over forventet mens.. Å jeg håper å krysser alt jeg har men jeg må ta time for time..

PP3 (på clomifen) = ikm 29/2
 
Last edited:
Da var vi på 3 dagen over.. Stresset som kommer med negativ test men ingen tegn til TR er nesten ikke til å holde ut.. Kjenner etter hver minste lille greie med kroppen.. Kjenner jeg meg kvalm? Er jeg mer tissa treng? Ømme titts? Nope.. Men ingen tegn til hu forbaska røde dronninga heller... Slitsomt.. Men hva som helst for at det en dag skal være de to berømte strekene...
 
Fjerde dagen går sakte men sikkert over.. Snakket med legen jeg bruker med forbindelse til clomifen å han mener jeg bare må avvente de neste dagene å se.. Testen viste sørgelig ikke gravid å ingen forbanna TR å se..
Frykten river i meg for at jeg ikke får det til denne gangen heller.. Før jeg begynte på hormoner så prøvde vi i 7 mnd.. Dette er da 3 gangen med clomifen å så langt har det vært veldig spot on med TR.. Positiv EL test dag 18 og TR dag 31.. Men men.. Vi får se.. En dag av gangen
 
5 dagen over å jeg begynner å bli frustrert å lei.. Ingen utslag på test idag heller men jeg brukte ikke digital idag.. Ingen strek å se.. Men kan vel ikke gi opp håpet helt enda.. Jeg har ikke fått tatt klomifen nå da jeg ikke får mensen.. Men jeg kan jo kanskje bare vente å se om det slår ut en av de nærmeste dagene..
Håper lever iallfall :nailbiting:

Å I vill desperasjon ringer jeg å får snakke med legekontoret som får Gyn til å ringe meg opp igjen, litt for å avklare hva jeg kan forvente og ikke minst hva når jeg kan forvente å få TR.. Han ba meg se over helgen å ta kontakt igjen på tirsdag om ikke TR hadde kommet..

Drømmen om en liten en er en tøff reise.. Å herregud så sliten man blir.. En følelsesmessig Berg å dalbane som aldri slutter virker det som..
 
Last edited:
Dag 6 over mensen.. Dagen i går beskrives vel best som at jeg følte meg så langt ned som jeg kommer. Jeg innser at muligheten for at det er en spire i magen er usannsynlig liten, og at kroppen min bare tuller.. Men idag våknet jeg med friskt mot å var i grunn klar for nye utfordringer og ikke minst nye muligheter! Nei, jeg ble ikke gravid denne gangen heller.. Men da får nesten bare kroppen gjøre seg ferdig med hva nå enn den holder på med, å så får jeg ta det som en pause fra clomifen.. Så da blir det nok ikke noen ny PP før i april.. Meen da får vi bare pleie forholdet og kose oss med de positive tingene i livet i mellomtiden :Heartbigred
 
Dag 7..

På søken etter svar.. Utålmodig å jævlig som jeg er vil jeg bare få mensen å bli ferdig så jeg kan få prøve igjen.. Gyn ba meg roe reka til over helgen å så tar vi det derfra.. Men kjenner at jeg vil jo aller helst ha oppdateringer fra livmor helst hvert 5 minutt.. Er litt som å sitte i et helt stille rom å bare vente på at klokka skal gå.. Jeg prøver å holde meg opptatt med alt tenkes kan.. Vasket hele huset x 2, sortert ut klær til bonusdatter som er for lite å lagt det i en boks.. Gjort om i kjøkken skap.. Ja.. Gjør alt for å bare ikke tenke på det.. Ny test i dag å den var..... *trommevirvel* NEGATIV! Faen asså :banghead:
 
Dag 8..
Merkelig murring på venstre side.. Men ikke noe blod å ikke noe antydning på gtest.. Men det er greit nå.. Vil bare få TR å komme igang igjen.. Skal bytte EL tester til strips så jeg har litt mere oversikt.. Tenker igrunn det er det greieste.. Ready to fight :cat::cat:
 
Hvordan går det? Og hvilken el tester bruker du?
Jeg har funnet ut at jeg skal slutte med el tester. Ene gangen jeg ble gravid(mistet) da tenkte jeg ikke over el tester:/
 
Hvordan går det? Og hvilken el tester bruker du?
Jeg har funnet ut at jeg skal slutte med el tester. Ene gangen jeg ble gravid(mistet) da tenkte jeg ikke over el tester:/
Joda det går så fint så.. Jeg har egentlig bare slått meg til ro med at de to dagene med litt brun utflod mest sannsynligvis var mensen denne runden. Så da er det bare å vente på EL :happy: bruker CB sine digitale men der synes ikke stripene i det heletatt så da er det litt lettere å se forskjell :Heartred
 
Joda det går så fint så.. Jeg har egentlig bare slått meg til ro med at de to dagene med litt brun utflod mest sannsynligvis var mensen denne runden. Så da er det bare å vente på EL :happy: bruker CB sine digitale men der synes ikke stripene i det heletatt så da er det litt lettere å se forskjell :Heartred
Jeg har også brukt samme. Bruker du advanced eller den vanlige med smil/ikke smil?
 
Da bretter man opp ermene å ser frem over å kanskje det skjer denne prøveperioden?
Testingen er igang og resultatene føres inn i app.. Mere kontroll enn dette kan jeg nok neppe få.. Da må jeg isåfall få klippekort på Oslo City legesenter :woot:

Etter de forrige periodene skal jeg ha EL til Helgen.. Denne runden uten klomifen.. Så får vi se hvor tullete denne perioden blir. Nå tar jeg utgangspunktet i at den brune utfloden jeg hadde var en form for TR :shifty:
Så får vi se.. En dag av gangen :Heartred
 
Back
Topp