Når det er flere barn/bonusbarn i bildet fra tidligere

Detteharjegaldrigjorfør

Andre møte med forumet
Hei

Mannen har to barn fra tidligere, alder 5 og 10 år.
Forholdet til barna er veldig godt, og familiedynamikken er god. De er hos oss nesten 50% av tiden.

Vi skal ikke fortelle barna om graviditeten enda (6+2), men den dagen kommer jo. Vi ønsker å gjøre det vi kan for at barna skal glede seg til å få en bror eller søster. Vår store frykt er at de vil føle seg mindre viktige eller tilsidesatt. Bla. Fordi jeg stort sett har vært den som leker aktivt med dem, blir klatret på av minstemann og lignende, å det blir jo mindre av dette etterhvert nå.

Noen her som har erfaringer med lignende fra tidligere, eller som er i en tilsvarende situasjon?
 
Sniker. Her er det jeg som har bonusbarn med meg inn i forholdet. Og jeg var veldig redd for barnas(eller barnets reaksjon. Eldste var 16 da og minste var 8). Men det gikk så bra, han ble kjempe glad og overlykkelig for å få bli storebror. Og så var jeg litt redd fordi det skulle bli mindre oppmerksomhet og en stefar som fikk sitt eget barn (min sønn har ingen pappa i livet sitt), men stefar her er helt fantastisk så alt har gått veldig bra i vår situasjon. Tenker så lenge man er bevist på dette her så løser det seg nok greit ❤️
 
Min mann har en datter på 15 år fra før (vi har vært sammen siden hun var 5) og hun gleder seg kjempemye til å bli storesøster! Men tror kanskje den potensielle sjalusien er mindre når aldersforskjellen er så stor? Tror det blir kjempefint å ha en såpass stor storesøster som kan hjelpe til med baby når den tid kommer. Lykke til til dere ❤️ det kommer nok til å gå veldig fint! Et nytt søsken er jo en berikelse for hele familien :joyful:
 
Jeg har ei datter på 8 fra før, veldig spent på h ordan hun reagerer på det når vi forteller det. En periode maste hun veldig om å få søsken, men nå i det siste så kunne hun ikke tenkt seg søsken i det heletatt :(o_O
 
Back
Topp