Når dere sier skambenet

EmVee

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Hvor er egentlig det? Eneste steder jeg har bein er jo rett over kjønnsleppene og det er jo 2 måneder siden babyen var så langt ned :hilarious:
Alle sier at foster ligger rett over skambeinet. Så enten har jeg misforstått hvor skambeinet er eller så er jeg deformert nedentil :joyful:
 
Det er omtrent der hårveksten slutter:)
 
Hvor er egentlig det? Eneste steder jeg har bein er jo rett over kjønnsleppene og det er jo 2 måneder siden babyen var så langt ned :hilarious:
Alle sier at foster ligger rett over skambeinet. Så enten har jeg misforstått hvor skambeinet er eller så er jeg deformert nedentil :joyful:
Du har nok ikke misforstått nei. Livmoren min er en del over skambeinet, men babyen ligger rett over når jeg bruker doppler :hilarious:
 
Se bilde, den blå pilen peker på skambeinet ;) Er der de to bekkenhalvdelene møtes.
Og som nevnt over, der hårveksten er :p
Kjenner du på magen din fra navelen og nedover, så møter du jo etter hvert på knokkelvev, det er skambeinet.
 

Vedlegg

  • E5305FD2-4186-4AF0-9B9B-1F8E624F764A.png
    E5305FD2-4186-4AF0-9B9B-1F8E624F764A.png
    184,7 KB · Visninger: 36
Se bilde, den blå pilen peker på skambeinet ;) Er der de to bekkenhalvdelene møtes.
Og som nevnt over, der hårveksten er :p
Kjenner du på magen din fra navelen og nedover, så møter du jo etter hvert på knokkelvev, det er skambeinet.
Jamen jamen.... det er jo rett over kjønnsleppene det der :p

skamben og venusberg er jo ikke det samme men her sier dere at det er på samme plass? Hvis man kjenner fra navlen og ned så er det jo mykt helt til beinet som er rett over leppene :sorry:
 
Jamen jamen.... det er jo rett over kjønnsleppene det der :p

skamben og venusberg er jo ikke det samme men her sier dere at det er på samme plass? Hvis man kjenner fra navlen og ned så er det jo mykt helt til beinet som er rett over leppene :sorry:
Venusberget beskriver vel hele området, hvorav skambeinet er "en del" av venusberget. Skambeinet er selve bekkenknokkelen. Og ja, den er jo rett over der de ytre kjønnsleppene starter, på "framsiden", og du kjenner jo også knokkelen et lite stykke videre/under.

Det at fosteret ligger "rett over skambeinet" er jo mer et definisjonsspørsmål. 5 cm over er jo fremdeles rett over. 25 cm er ikke lenger rett over, på en måte.
 
Herregud. På minussiden i iq for tiden tror jeg! Takk for svar :hilarious:
 
Back
Topp