Når dere pumper

jentungen79

Glad i forumet
hvor mye får dere ut?  Her kommer det fatteslig 20 ml max, jeg fullammer enda og han virker jo veldig fornøyd.

Jeg pumper meg hver kveld og gir det kvelden etter, fordi ho nekter å ta pupp på kvelden. Men når jeg pumper har ho lagt seg og det er ca.3 timer siden jeg har amma, siden ho får flaske som siste måltid. Da pleier jeg å få rundt 120 ml. Men hvis jeg pumper midt på dagen når ho ikke har fått flaske får jeg nesten ingenting..

Dette kommer an på hvor flink jeg har vært til å drikke dagen før.
Men gullet spiser annenhver time, men tar bare en pupp. Hvis jeg pumper meg på andre siden da så får jeg vel 60-100 ml, alt ettersom hvor lenge jeg gidder/har tid til å holde på, det meste kommer ut de første 5 minuttene...
Hvis han derimot hopper over et måltid så får jeg ut rundt 160-200 ml fra begge...

Men dette er mindre enn hva jeg fikk tidligere og det er visst helt vanlig at produksjonen har tilpasset seg etterspørselen. Det er visst vanlig og heller ikke ha spreng lengre.

Men så lenge vekten går oppover og barna er fornøyd, så får man bare stole på at ting er på stell :)

Jeg delammet og pumpet meg 4-5 ganger om dagen i 3 måneder. I begynnelsen kom det bare 20 ml, men etterhvert kom det mer og mer, så ikke gi opp pumpingen;) Jeg som delammet fikk pumpet ca 120-150 ml til hvert måltid, satt da med pumpa i 20 min på hver side ca- kjedelig men nødvendig!

Back
Topp