Når dere mater småttisene...

Missi_85

Elsker forumet
med feks grøt. Lager dere da en porsjon som angitt på pakken, og lar det bli med det?
Eller lager dere mer om de spiser opp, og gir dem til de gir uttrykk for at de ikke vil ha mer?

Sarah spiser og spiser til tider, gav henne 1 porsjon for en halvtime siden som gikk ned på høykant.
Så da prøvde jeg meg nå med litt godnattgrøt (HIPP) som sto i skapet.. Og det ville hun gjerne ha, spiste 1/3 glass jeg varma.. Ikke gitt uttrykk for at hun er mett enda.. [8D] Hva hadde du gjort?

bruker til vanlig å stoppe Nicolai når jeg ser tegn til at han begynner å tulle med skjea eller tuller med flaska. På dagtid ja, men det siste måltidet til kvelds pleier han å få så mye han vil ha av grøt med litt melk etterpå. Variere VELDIG hvor mye han vil ha, men her mener jeg det gjelder å kjenne ungen din da, så du evetuelt får stoppa det før det blir magevondt av det.....[8D]

æsj...sorry...tror ikke det er noe fasit på denne gitt[:)] kanskje la henne få LITT mer? men ikke nok til magevondt...? eller no'....?[:)]

edit: Nicolai spiser til vanlig en posjon godnattgrøt av 1dl vann og 100ml mme før natta.

Jeg gir alltid Axel en ganske stor porsjon grøt også får han MME etterpå [:)] Har du prøvd det?

Hm, vet faktisk ikke helt. Trodde det ikke var bunn i han her heller, han spiser og spiser, men her en dag så ga jeg han tydeligvis for mye og da gulpet han opp det som "ble til overs"[8D] Det høres jo ut som om hun egentlig har fått nok, men kan jo hende hun er skikkelig sulten idag da..De er jo sånn som oss, spiser forskjellig, noen dager orker man mer enn andre dager.
Har merket at han også begynner å tulle litt når han begynner å bli mett.

ORIGINAL: termin10112010

Jeg gir alltid Axel en ganske stor porsjon grøt også får han MME etterpå [:)] Har du prøvd det?

Sliter med å få i henne melk etter grøt/middag. Har prøvd, men hun nekter. Har vært slik en stund, melk er kun tidlig på morgenen og midt på dagen i lag med frukt. Også en kvelds/natt flaske som hun våker etter i 24-01 tia..

ORIGINAL: Ophelia

Hm, vet faktisk ikke helt. Trodde det ikke var bunn i han her heller, han spiser og spiser, men her en dag så ga jeg han tydeligvis for mye og da gulpet han opp det som "ble til overs"[8D] Det høres jo ut som om hun egentlig har fått nok, men kan jo hende hun er skikkelig sulten idag da..De er jo sånn som oss, spiser forskjellig, noen dager orker man mer enn andre dager.
Har merket at han også begynner å tulle litt når han begynner å bli mett.

Ja hun begynner å tulle og spytte ut igjen når hun har fått nok. Men hun får "nok" først etter 1-1/2 til 2 porsjoner med grøt.. Nå har hun spist 1 porsjon "pulvergrøt", og trykte nedpå 2/3 av HIPP glasset etterpå før hun gav tegn til å være mett. [8D] Kanskje hun bare har et større behov for mat enn andre[8D]

Hva spiser hun tidligere på dagen da?

ORIGINAL: Ophelia

Hva spiser hun tidligere på dagen da?

Melk kl 7, 1 porsjon grøt kl 11, frukt og melk, så et middagsglass...Så grøt, og melk på natta..
Synes hun spiser så mye i forhold til andre..

Jeg lager en porsjon, og det er sjelden eller aldri at han spiser opp hele. På morgenen så spiser han opp kanskje halve, da laget av 100ml, og på kvelden lager jeg godnattgrøt av 125 ml vann, da spiser han kanskje 3/4 deler av den.

Jeg syns nesten du skal gi henne det hun vil ha på kvelden, spesielt hvis hun ikke spiser om natta lenger. Men hør på helsestasjon på neste kontroll for å være på den sikre siden.

ORIGINAL: Bolla85

Jeg lagde visst en nesten lik tråd som deg jeg. Så ikke denne først. Har litt det samme problemet som deg, men her er i tillegg melk veeldig populært. Men han her får vondt magen om han får bestemme helt selv, så blir kanskje annerledes da. Jeg syns forresten ikke at det virker som om hun spiser noe mer enn vanlig jeg. Både i forhold til hva jeg har sett her inne og hva som står i det heftet fra bhelsedirektoratet om mat for spebarn. Men ang det med melk, har du prøvd å gi det først, og grøt etterpå?

Virker ikke som hun får vondt her da, og når hun har fått nok så begynner hun å spytte ut igjen [8D]
Så er nok bare at hun trenger såpass, for etter den voldsomme grøtporsjonen i gårkveld så sov hun hele natta uten den flaska melk hun trengte før.. HURRA!![:D][:D]
Hs har sagt at jeg skal gi fast føde først, men skal nok starte med å gi melk først, vertfall til mellommåltid. Takk for tips [:)]

Jeg går ikke etter målene på pakken, tar vann i en skål og har oppi 3 toppede ss grøtpulver.. Hun drikker vann til måltidene.

Her spiser hun grøt til frokost, 210-250 ml mme/mellommåltid til lunch, middagsglass og 2 brødskiver + 210 ml mme til kvelds..

Jeg heljer oppi en dæsj med vann, og blander i grøtpulver til jeg syns konsistensen er fin. Så jeg er litt usikker i grunn på hvor mye hun får. Men, spiser ofte opp hele. Hun får flaske med mme først. Så grøt. Jeg merker at hun ofte blir mer opptatt av tv, leke eller bare tulle. Hun vil like gjerne ha mat mens hun driver på, men da tar jeg det som et tegn på at nå begynner hun å bli mett.
Så er det vel viktig å huske å ta god tid under matinga av de små, for det tar jo en stund før de kjenner metthetsfølelse akkurat som oss [:)]

Back
Topp