Når dere koker ris..

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Har dere noe annet enn bare litt salt i vannet?

Krydder, buljong, urter også videre.

Jeg pleier ikke å ha det foruten når jeg lager indisk, da har jeg gurkemeie oppi for å gjøre risen gul

Nei.. :p tror aldri jeg har brukt noe annet enn bare salt.
Men de tingene du nevner ovenfor bruker jeg ha i potetmos når smaken blir kjedelig .

Har dere noe annet enn bare litt salt i vannet?

Krydder, buljong, urter også videre.

Jeg pleier ikke å ha det foruten når jeg lager indisk, da har jeg gurkemeie oppi for å gjøre risen gul
Ikke hvis jeg bare lager vanlig ris. Om jeg lager spicy Rice for eksempel så har jeg i litt diverse krydder, mais, paprika osv

Pleier ikke bruke noe som helst i risen :)

Jeg bruker å ha en kanelstang oppi, blir veldig god smak på risen :) (synes jeg da ;) )

Spørs litt på hva jeg lager :)
Jeg er litt lei ris, så ender gjerne opp med å krydre litt :p

Stort sett er det litt salt jeg har i vannet, men kan også bruke litt buljong eller en buljongterning

Jeg hiver oppi salt og litt ferske urter om vi har. Om det passer til retten tar jeg garam masala oppi også.

I hvit kokt ris putter jeg ofte hermetiske erter i tillegg til salt og litt smør

Edit: Jeg må rette litt: Jeg bruker erter også men da fryste og putter i en neve og det blir klart med risen. Det jeg egentlig mente å skrive var hermetiske kikkerter. Varierer alt etter ønske og lyst.

Last edited:
Spørs hva vi lager. Som regel blir det boil-in-bag uten salt.

Olje og vegeta krydder (istedenfor salt) til vanlig hvit ris. Om jeg lager pakistansk mat blir det jo helt andre krydder.

Før unga kom til så brukte jeg buljong oppi :) Bruker ingenting nå lenger.

Bare vann og ris til vanlig. Men synes det er veldig godt med grønnsaker i også løk, paprika og gulrot. Og har også pleid å hadd i most avocado.

Har ikke pleid å ha i noe egentlig, men min mor hadde karri i forrige uke, så da prøvde jeg å krydre litt også, lagde tandori så tok i karri, papirka pulver, tandori masala krydder og koriander, det ble veldig godt :)

Kommer nok til å fortsette å prøve ut diverse krydder i risen! :)

Back
Topp