Når dere kjøper klær til knøttene

Kommer til å vente en stund før jeg handler inn. Og blir nok mest 56 og oppover. Det er så kort tid de kan bruke str 50.

Jeg kjøper både 50 og 56. Men nå har ikke de to jeg har fra før vært så store ved fødsel så 50 har vart ganske lenge:)

Har så langt ikke kjøpt noe mindre enn 56.
Junior var 52 cm når han ble født, 50 ble litt lite :-p

BV app

Jeg fikk høre at det ikke var vits å kjøpe de minste størrelsene, og siden jeg også fikk vite at gutten min var 30% større enn gjennomsnittet så kjøpte jeg ingenting mindre enn 62.. Jaddaaa, så lå jeg der på obs-posten og fikk vite at det ble ks i uke 37+6, så svigerinna mi fant frem sitt babytøy å vaska opp og sendte med samboeren, og flaks var det, brukte ikke størrelse 62 før han var 2 mnd :-) Selv med en fødselslengde på 54 cm:-) brukte 50 i ca 2 uker og, men kommer ikke til å kjøpe så mye av det.. (62 er ikke vits å kjøpe mye av, det er den størrelsen folk kjøper i barselgaver, jeg fikk ikke brukt alt engang:-()

Med eldste brukte vi str 50 i to mnd og hun var 47 cm ved fødsel! Nr to brukte 50 kanskje 2 uker og han var 54. Slik som bodyer gjør det jo ikke noe er litt for stort syntes jeg. Mye bedre for bebisen enn om det er for kort.

Har fått tips om å kjøpe lite i 50, men får kjøpe litt, å heller mer når knerten kommer å det viser seg at hun er så liten=)

trenger ikke handle så innmari mye, basicplagg i ull kansje.. folk kommer jo med så innmari mye barselgaver, så trist å ikke få brukt de klærne heller.. svigermor er shoppoholiker til barnebarna, så sjelden jeg kjøper klær til snuppa her ihvertfall, enda godt hun har god smak min svigermor ;D

Har ikke handlet noe enda, men blir vel litt i 50 og 56. Når guttungen kom var jeg glad vi hadde noe i str. 50, for jeg følte at 56 var alt for stort :)

Begge guttene mine har vært ganske små da de kom, så 50 har passet en stund. Kommer derfor til å kjøpe inn omtrent like mye av 50 og 56 nå :)

Om jeg skal kjøpe noe nytt så blir det nok noe i 50, og blir det en gutt så har jeg mere enn nok i str over.. blir det jente blir det nok en del mere shopping i 50-56 og 62. :)

Jeg hadde nesten ikke noe i str 50 til førstemann. Han var 49 cm, men jeg syntes heller ikke at det gjorde noe om klærne var romslige. Jeg tenkte som så at butikken ikke var langt unna heller.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg fikk høre at det ikke var vits å kjøpe de minste størrelsene, og siden jeg også fikk vite at gutten min var 30% større enn gjennomsnittet så kjøpte jeg ingenting mindre enn 62.. Jaddaaa, så lå jeg der på obs-posten og fikk vite at det ble ks i uke 37+6, så svigerinna mi fant frem sitt babytøy å vaska opp og sendte med samboeren, og flaks var det, brukte ikke størrelse 62 før han var 2 mnd :-) Selv med en fødselslengde på 54 cm:-) brukte 50 i ca 2 uker og, men kommer ikke til å kjøpe så mye av det.. (62 er ikke vits å kjøpe mye av, det er den størrelsen folk kjøper i barselgaver, jeg fikk ikke brukt alt engang:-()
Enig, 62 og 68 kjøper de fleste i barselgave fikk heller ikke brukt alt til nr 1 i det for hadde jo så mye! Og nr 2 hoppet rett over 62 til 68:P

Ja, det med størrelser asså...62 og 68 er vanlig å gi i barselgave...fikk alt for mye tøy i de størrelsene, så neste gang kommer jeg til å bytte noe av det i større eller mindre...! Jeg hadde nesten ikke kjøpt 50... Måtte sende mamma til byen å kjøpe litt mens jeg var på barsel...(hun synes nok det bare var stas asså). Den kommende storebror var bare 2900 og 47 cm, 11 dager over tida...så vi var ikke så forberedt på at han var så liten... Sambo var til og med på barnas hus og kjøpte et sett med klær i 44, slik at han hadde et sett som passet helt ;) det er gøy å ha nå, for å vise han hvor liten han var :)

Ellers kommer jeg nok til å kjøpe mest ull selv...og litt newbie-klær...regner med å få mye annet ;)

Ååå...så heldige vi er :) :) ...som har disse små huleboerene å gå å vente på ;)

Gleder meg til å kjøpe bitte små babyklær til den lille :-) Jenta vår gikk rett i 56, og etter 5 uker ca brukte hun 62. Hadde ingenting i 50. Bretta bare opp ermene på bodyene og etter en liten stund var de passelige. De ligger jo bare helt i ro når det er så små, at jeg syns ikke det er så viktig at de må ha på seg akkurat passelige klær hele tiden, gjør ikke noe at det er litt for stort :-)

Blir nok noe i 50. Brukte det mye. Han va 52cm men det holdt i en mnd hvertfall. ;) å hadde kjøpt lite av det så tar ikke samme fella igjenn. Kun bodyer da..

Har kjøpt litt i 50 litt i 56, men nå som vi har fått vite at det blir en jente til trenger det ikke å shoppes så mye mer. Vi har en del klær fra sist, så får heller se etterhvert om det passer til årstider og slikt. Er jo gøy å gå på shopping med babyen også ;)

Back
Topp