Når dere har kynnere

Kov86

Flørter med forumet
Kjenner dere at det stråler bak i ryggen da, eller samtidige smerter i korsrygg?

I natt var første gangen jeg kjente det i ryggen også. Ikke smertefullt for jeg sov igjennom det, men ubehagelig. Må nok vinke farvel til de lange nettene; dobesøk, kynnere med ryggsmerter, livlig krabat i magen og kranglete bekken <3 men alternativet er så mye verre <3

I natt var første gangen jeg kjente det i ryggen også. Ikke smertefullt for jeg sov igjennom det, men ubehagelig. Må nok vinke farvel til de lange nettene; dobesøk, kynnere med ryggsmerter, livlig krabat i magen og kranglete bekken <3 men alternativet er så mye verre <3
Jeg tror ikke jeg kjenner noe i ryggen..får hard mage i rykk og napp, kjennes ut som om jeg har et skall eller noe på magen som gjør den så hard. Hvis jeg ligger litt på ryggen, så får den en kuleformet fasong

Enkelte dager får jeg de i ryggen også! Da er de vonde fordi da får jeg samtidig nedpress/menssmerter! Mens viss de kun er fremme, så er det mer ubehagelig :)

Kjenner det både foran og bak nå, men det er ikke hver gang det er vondt i korsryggen :)

Hadde mine første kynnere i går, kjente det mest i magen. Men kjente det godt i korsryggen etterpå

Jeg tror ikke jeg hat hatt "kynnere" enda...?

Hadde en dag , etter mye tunge løft på jobb - at magen ble veldig hard og jeg ble stiv/støl i underlivet.
Er det dette som kalles kynnere?

Tror heller ikke jeg har opplevd kynnere ennå. Betyr det at livmora ikke trener seg opp og at fødselen blir ekstra tøff..?!

Tror heller ikke jeg har opplevd kynnere ennå. Betyr det at livmora ikke trener seg opp og at fødselen blir ekstra tøff..?!
Huff, håper ikke det:(

Kynnere er muskelsammentrekninger i livmormuskelen. Sammentrekningene har som formål å trene livmoren til fødselen, og det er en helt normal og viktig del av svangerskapet. Det er ingen oppskrift eller fast mønster på hvordan sammentrekningene vil bli verken i styrke, hyppighet eller varighet. De kan oppleves forskjellig fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap.

Les mer her: http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Svangerskapsplager/Hva-er-kynnere/

Kynnere er muskelsammentrekninger i livmormuskelen. Sammentrekningene har som formål å trene livmoren til fødselen, og det er en helt normal og viktig del av svangerskapet. Det er ingen oppskrift eller fast mønster på hvordan sammentrekningene vil bli verken i styrke, hyppighet eller varighet. De kan oppleves forskjellig fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap.

Les mer her: http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Svangerskapsplager/Hva-er-kynnere/
Takk for info.
Da kan jeg med sikkerhet si at jeg ikke har hatt kynnere enda.

For førstegangsfødende er det vanlig at kynnere kan bli kjent fra uke 30, men varierer noe for de gravide. Annen og flergangs fødende kan kjenne dette tidligere...

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har hat kynner en god stund, hadde også mensenmurring i første trimester. Fikk kraftige kynner i går kveld, var faktisk vonde, de har ikke vært noe vonde før, bare ubehagelige. Fikk også vondt nede, fremre del av bekken, så virker som de blir sterkere..

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Er i veke 27 og har hatt kynnere lenge! Kjennes ut som menssmerter, men kanskje litt kraftigare. Når eg får ein kynner kjem det som regel mange etter kvarandre.. nokon dagar har eg so mykje kynnere at eg er heilt øm i magen dagen etterpå..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp