Når dere handler utstyr...

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Tenker å gå på en butikk som har det vi trenger og skrive ned hva vi vil ha for så få dem til å gi oss et godt tilbud. Hva tenker dere en kan forvente?
Tenker da mest på vogn, vogntilbehør (regntrekk, bag, myggnett, sovepose), bilstol m/base + småtterier vi ser vi må ha.
 
Tenker å gå på en butikk som har det vi trenger og skrive ned hva vi vil ha for så få dem til å gi oss et godt tilbud. Hva tenker dere en kan forvente?
Tenker da mest på vogn, vogntilbehør (regntrekk, bag, myggnett, sovepose), bilstol m/base + småtterier vi ser vi må ha.

Kommer nok an på hvilke merker dere skal ha på utstyret. Bugaboo og stokke er som regel unntatt alle rabatter og tilbud. Babyjogger og mountainbuggy ser jeg ofte på tilbud, så der har de sikkert litt å gå på. Hvis du har funnet ut hva du skal ha kan du jo se på prisjakt hva det ligger på i pris på nettbutikker og høre om du kan få tilsvarende pris som billgste nettbutikk feks?
 
Vil bare tipse om at Barnas Hus har prismatch også for norske nettbutikker! Slik fikk vi en flott pris på barnevogn :happy: Så om du har en Barnas Hus i nærheten, kan det lønne seg å sjekke prisjakt og nettbutikker før du drar dit :thumleft
 
Barnas hus gir også 15% rabatt ved kjøp over 15 000 i ett. Til sammenlikning så gir ringo 10% ved kjøp over 10 000. Kun de plassene vi har sett og pratet med personalet.
Hos barnas hus gjelder mengerabatten også på stokke vogner. [emoji6]
Hvis du tenker kjøpe av de dyrere vognene eller vogn + sete og base samtidig så er det rabatter å hente [emoji4]
 
Vil bare tipse om at Barnas Hus har prismatch også for norske nettbutikker! Slik fikk vi en flott pris på barnevogn :happy: Så om du har en Barnas Hus i nærheten, kan det lønne seg å sjekke prisjakt og nettbutikker før du drar dit :thumleft

Hei! Noen som vet om de har prismatch på kjopvognvogn.no? Altså om de regnes som norske el svenske.
 
Hei! Noen som vet om de har prismatch på kjopvognvogn.no? Altså om de regnes som norske el svenske.

Jeg er ikke sikker, men vil tro at de har det. Nettsiden er jo på norsk domene, og varene sendes fra lager i Norge (gjør de ikke?). Så ville tro at det ikke har noe å si det at det er en slags forgrening fra den svenske nettbutikken.
Det sikreste er nok å høre med Barnas Hus :happy:
 
Vi har heller fordelt det utover, PG fulgt med på tilbud. Mer å spare på det enn den lille prosenten av oppsamling. Gjorde det med første, og da var avtalen slik at vi fikk 10% på alt over 10 000kr! Det var jo ingenting
 
På vår lokale babybutikken fikk vi 10%, det er jo litt når man handler for langt over 20 000:)
Vi fekk også 10 % på det som alt var på tilbud, som bilstol og babycall.
 
Enig i at det fort lønner seg å se etter tilbud vs. å samle opp. Og begynn allerede nå ;)
Også er det som noen nevner, at enkelte merker som aldri er på tilbud, da kan det kanskje lønne seg å samle opp...
 
Jeg er ikke sikker, men vil tro at de har det. Nettsiden er jo på norsk domene, og varene sendes fra lager i Norge (gjør de ikke?). Så ville tro at det ikke har noe å si det at det er en slags forgrening fra den svenske nettbutikken.
Det sikreste er nok å høre med Barnas Hus :happy:

De sendes fra lager i Sverige, men butikken er registret i Norge, og man betaler norsk moms (og tollbehandlingen er inkl i prisen på nettbutikken). Husk at de ikke sender Emmaljunga.
 
Takk for alle tips! Får se å få ferdig barmerommet så begynne å handle. Greit å ha et sted å lagre alt :)
 
Vi var innom en butikk som ville gi oss 15% på et samlet kjøp over 15000kr. Men etter å ha tenkt litt på hva vi trenger og hva det koster, fant vi ut at vi kunne spare mye mer på å benytte oss av gode tilbud når de dukker opp. For eksempel kjøpte vi en voksipose når det var 40% på babyshop for noen uker siden. Da sparte vi 930kr.
 
Kjøpte bilstol i dag, spontanhandla vogn i samme slengen! [emoji14] Fikk 30% på vogna og 20% på stolen :)
 
Dere som ikke vet kjønn i dette eller tidligere svangerskap, hvordan gjor dere det angående klesinnkjøp? Lurer på om det blir kjedelig med bare hvitt/gult/brunt etc, spesielt om det blir jente [emoji28] har mye klær til gutt fra tidligere, men viste da kjønnet på forhånd. Denne gangen så de det ikke pga leiet og kjenner jeg blir litt stresset, da jeg vet at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å orke å gå i butikker og ta innkjøpene etter barnet er født [emoji12]
 
Vi har ikke visst noen av gangene: Jeg har kjøpt masse i rødt/grønt/mørk lilla/petrol/turkis/mint osv i tillegg til hvitt. Styrt unna babyblått, marineblått og råsa, og alle dallete jentedetaljer. Har kjøpt mye danske barneklær tidligere, men også noe fra Lindex/Kappahl/Name-it/HM.

Det er mindre av det som ikke er tydelig kjønnet, men det finnes. Også er det jo bare de minste str man trenger på forhånd, butikken er jo som du sier åpen etterpå.
 
Dere som ikke vet kjønn i dette eller tidligere svangerskap, hvordan gjor dere det angående klesinnkjøp? Lurer på om det blir kjedelig med bare hvitt/gult/brunt etc, spesielt om det blir jente [emoji28] har mye klær til gutt fra tidligere, men viste da kjønnet på forhånd. Denne gangen så de det ikke pga leiet og kjenner jeg blir litt stresset, da jeg vet at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å orke å gå i butikker og ta innkjøpene etter barnet er født [emoji12]
Vi kjøpte nøytralt, tenker at det ikke er så kjedelig iom det er bare til å begynne med.. Gjorde det slik med første, så fikk man jo noen "nyfødt"gaver etterpå slik at det ble i rosa/eller jentete :) Også fikk vi jo absolutt lyst å kjøpe søte klær etterhvert når vi dro på butikker, og besteforeldre, tanter osv kjøpte jo nesten alt de kom over :p I verste tilfelle kan man jo handle litt på nettet etter babyen har kommet :)
 
Dere som ikke vet kjønn i dette eller tidligere svangerskap, hvordan gjor dere det angående klesinnkjøp? Lurer på om det blir kjedelig med bare hvitt/gult/brunt etc, spesielt om det blir jente [emoji28] har mye klær til gutt fra tidligere, men viste da kjønnet på forhånd. Denne gangen så de det ikke pga leiet og kjenner jeg blir litt stresset, da jeg vet at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å orke å gå i butikker og ta innkjøpene etter barnet er født [emoji12]

Har kjøpt litt nøytrale klær til den første perioden. Har ikke noe imot masse andre farger enn babyblått/rosa, synes egentlig det er artigere med litt andre farger ☺ Kjøper gjerne mørkeblått, grønt og rødt feks også, det kan jo også være ganske nøytralt. Tenker jeg etter de første par ukene kjøper et par sånne klespakker på finn eller facebook, billigere enn å kjøpe alt nytt og miljøvennlig ☺
 
Dere som ikke vet kjønn i dette eller tidligere svangerskap, hvordan gjor dere det angående klesinnkjøp? Lurer på om det blir kjedelig med bare hvitt/gult/brunt etc, spesielt om det blir jente [emoji28] har mye klær til gutt fra tidligere, men viste da kjønnet på forhånd. Denne gangen så de det ikke pga leiet og kjenner jeg blir litt stresset, da jeg vet at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å orke å gå i butikker og ta innkjøpene etter barnet er født [emoji12]
Kjøp oransje, grønt, rødt og lilla? Det er jo rimelig nøytralt, så fremt du ikke velger kjoler eller "daddy's boy". [emoji106]
 
Liker godt nøytrale farger også jeg. Selv om jeg vet kjønn. Grått, blåtoner, hvitt osv....
 
Back
Topp