Når dere først begynte å kjenne liv

Ønskeomentil♡

Flørter med forumet
Jeg kjente liv første gang for noen dager siden. Det skjedde på kvelden. Igår kjente jeg det også på kvelden.
Kjente dere masse bevegelse når dere flest begynte å kjenne det eller var det i starten bare litt hver dag?

Jeg begynte å kjenne det i uke 14/15, da var det helt sporadisk, og som «bobler i magen». Da kunne det gå dager mellom. Etter et par uker økte det på, og jeg begynte å kjenne det daglig, det var rundt 16+0. Kjente utenpå magen første gang 16+2, men gikk mange dager før jeg kjente det utenpå igjen. Er 18+4 nå og kjenner bevegelse mange ganger om dagen, men varierer litt hvor mye og hvor sterkt.

Jeg merket ingenting før jeg var 18+6. Da lå mannen på magen og vi kjente det på likt, og ble like sjokkert og usikker begge to før det gjentok seg flere ganger. Ikke merket noe av bobler, fiskehale eller sommerfugl som alle har sagt jeg skal kjenne. Kun dult. Jeg er førstegangsfødene og morkaken foran. Har kjent noe hver dag siden første gang, men variert i hvor mye og hvor ofte i løpet av dagen. Men siden jeg fikk beskjed i uke 12 at jeg hadde morkaken foran og det ville ta tid har jeg ikke hatt fokus på å kjenne noe, så er kanskje derfor jeg ikke kjente noe av tegne alle sa jeg skulle kjenne.. :confused013

Kjente helt sikkert for første gang 17+1, med to morkaker foran. Da kunne vi se det og kjenne det utenpå også. Har kjent mer og mer bevegelse hver dag, spesielt på kveldene. Men begynt å kjenne mer resten av dagen også nå.

Jeg kan kjenne bevegelser sporadisk igjennom hele dagen, men er mest aktivitet etter middag på kvelden når jeg legger meg nedpå og når jeg legger meg for kvelden :happy:
Er ikke alltid like lett å kjenne det om man er "på farta", men det er ikke tvil noen ganger når jeg er litt tissetrengt og får et slag eller spark i blæra :hungover:

Jeg var 18+0 da jeg var sikker på at det jeg merket var bevegelse. I ettertid har jeg innsett at det jeg kjente fra ca uke 17+0 også var bevegelser. I starten kunne det gå mange dager i mellom. Er vel først i uke 22 at jeg begynte å kjenne det mer regelmessig hver dag.

Jeg kjente første bevegelse 19+0, da som et ganske tydelig dult som også kunne kjennes på utsiden (lå med hånden på magen). Har etter det vært litt av og på, noen dager ingenting, noen dager svakt inni, nå ved 20+0 har det tatt seg litt opp, men fremdeles ikke mye.

Har morkaken foran og har heller ikke kjent noe til boblingen, gikk rett på små dult. Samboeren kjente første gang på kvelden 19+5 da han tilfeldigvis lå med hånden på magen da det kom et dult.

De første 2 ukene eller noe, kjente jeg ca en gang til dagen, gjerne på kveld etter middag:)

Nå kjenner jeg det myyyye, og uten at jeg kjenner etter. Denne frøkna er sterk!

Kjente dult utenpå magen i uke 17+3 og har kjent hver dag siden. :happy:

Kjente ordentlige spark/dult fra 18+0 og har kjent kontinuerlig gjennom dagen hver dag siden :Heartred

Kjente den første bevegelsen på søndag, da var jeg 18+2, det var bare noen få bevegelser så jeg var veldig usikker på om det faktisk var mini. I går kjente jeg det igjen og ble mer sikker, i dag har jeg kjent det ganske mye og er nå helt sikker på at det er mini som sender en hilsen :love017 I dag er jeg 19+1.

Er 3. gangs her og begynte å kjenne for flere uker siden. Men ikke hver dag og ikke så sterk som ved andremann. Har morkake på fremrevegg denne gangen. Er 18+4 i dag.

Etter ca en uke med noen små «bobler/blopp) er jeg i dag helt sikker på at jeg kjente babyen. Fikk 3 skikkelig dult, 18+6 i dag :Heartpink

Back
Topp