Når dere er på besøk

lucillen

Elsker forumet
hva vil dere gjerne bli servert ?

Tenker mest i hverdagen og når en holder på med et vekt prosjekt.

Trenger noen gode tips , slik at en slipper å ha huset full av fristelser ! Får jeg er alltid litt dum , får jeg har den innstillingen at det alltid må være noe ekstra i huset - det kan jo alltid komme noen på besøk. Det ender jo med at desse fristelsene alltids må spises en gang.

Derfor må jeg finne noen nye løsninger , som er gode og fristende!

Når jeg tenker meg om er jeg veldig lite borte hos folk:P Men tenker at vil ha noe i huset kan man jo ha fylte horn i fryseren man bare kan varme litt på eller ingredisenser til grove vafler, går fort å slenge sammen ei røre.

Ellers er det jo fint å kunne skjære opp litt frukt eller grønnsaker;)
Dropp brusen, de som kommer kan fint ta til takke med vann/kaffe/te/saft/iste. Syns det er en teit trend at folk forventer brus når de kommer på besøk.

på barsell lunsj får vi ofte salater av ulike slag. Syns det er veldig greit å både spise og få servert. 

Ellers bruker jeg å lage kesamboller med mindre fett og sukker som er kjekt å ha i fryseren. 

Om noen kommer overraskende får de kanskje bare oppskjært frukt og kaffi. 

Jeg skjønner godt problemstillingen, og jeg er egentlig der at jeg ikke har funnet noe alternativ, og jeg har drevet dette lenge ;p For all del, jeg har bygget viljestyrke over tid, MEN, det kommer alltid en dag der man er fryktelig sulten og bare ikke greier å stå imot!

Så besøk her må planlegges, enkelt og greit. Kommer noen akutt (som de heldigvis sjelden gjør), så har jeg kanskje en pepsi max i hus, serverer gjerne te, og har kanskje noen saltstenger på bordet. Har vi frukt, så skjæres den opp.

Syns egentlig det er greit å ha det sånn, for barnas skyld også, å se at det usunne ikke er en del av hverdagen, selv om det er besøk. Ikke minst for barnas helse, at de ikke får usunt i tid og utide, og at de ikke er vant til at det er lett tilgjengelig. Må se noe positivt i konsekvensen av min svakhet ;p

Jeg liker veldig godt grove vafler med kardemomme, men jeg spiser det jeg får servert.

Takker for mange gode tips !

Har fått til grove vafler , som smaker godt!

Oppskjærte frukt er jo spennende !

*LillMi*  - kjempe smart å ha noen sunne bakeverk i frysen !
Enig med det du skriver om brus. Men synes den er litt vanskelig i dag siden mange ikke drikker kaffe i dag.

TauZa - hva er kesamboller?

KonTrolla - kjenner meg igjen i mye av det du skriver!
Har selv et stort problem med å si nei takk , samtidig som jeg slitter med dumme samvittigheten!
Likte ideen med te/kaffe , saltstenger og frukt.

kom over noen litt sunnere utskeielse - tips ... kokosboller og skumgodteri har mindre kcal. Grønnsaker med dip. Fruktsalat med vaniljekesam. Smoothie. Sorbet. Lakris og seigemenn har mindre kcal. Popcorn og saltstenger har mindre kcal.

Grove smørbrød med sunt pålegg...

Har dere noen spennende oppskrifter på salater ? Synes dette er herlig å få servert men aldri laget dette til noen som er på besøk.

Back
Topp