Når dere beregner bløtkake

Charl0tte

Gift med forumet
Tenker dere da at alle skal ha en bit? eller minuserer dere de dere vet ikke liker/tåler bløtkake? Eller tar dere litt ekstra sånn at alle som vil kan få feks to biter?

Skal bestille bløtkake til en dåp, liker det ikke selv så er litt usikker på hvor stor.
Vi blir 27 voksne, en på 6 år og to på 2 år. (vet om hvert fall 7-8 stk som ikke liker/tåler)

Sååå.. Hvor mange ville du bestilt kake til? :)

ta en vanli rund en :) d blir da sikkert noe hjemmelaget elr?

Vi var 19 voksne og hadde en vanlig rund bløtekake i tillegg til 3 andre kaker. Da var det kake igjen. Kommer jo litt ann på om dere bare skal ha kaffe og kake eller mat i tillegg.

tari skrev:
Vi var 19 voksne og hadde en vanlig rund bløtekake i tillegg til 3 andre kaker. Da var det kake igjen. Kommer jo litt ann på om dere bare skal ha kaffe og kake eller mat i tillegg.

Skal ha koldtbord, og så endel forskjellige kaker.
En kake jeg har sett meg ut som var kjempesøt var beregnet på 18 stk, men er jo fryktelig dumt om det er 23 stk som har lyst på bløtkake liksom :P haha..

Noen innspill?

Det er ofte en "hovedkake" i besøk.. Den mener jeg det burde være nok til alle fra. Men om den var beregnet til 25 og det kom 30, der jeg visste minimum 5 stk ikke kom til å røre den pga allergier e.l, hadde jeg bestilt den.. Hadde beregnet 1 stykke per person så lenge man har mer enn 1 kake. Er det kun 1 kake, er det greit om det er mulighet til å forsyne seg mer enn en gang.
Andre kaken enn hovedkaken, ser jeg ikke at er så viktig at må være nok til alle, så lenge det er en del kaker å velge mellom selvfølgelig.

Charl0tte skrev:

tari skrev:

Skal ha koldtbord, og så endel forskjellige kaker.
En kake jeg har sett meg ut som var kjempesøt var beregnet på 18 stk, men er jo fryktelig dumt om det er 23 stk som har lyst på bløtkake liksom :P haha..

Den hadde jeg bestilt. Så lenge dere skal ha flere andre kaker også, kommer det til å gå greit. Ikke nødvendig å beregne mer enn ett stykke til hver, og droppe de som du vet ikke skal ha, så lenge det er flere kaker der. Kanskje du kan bake en ekstra kake av noe annet.

Vi skal ha dåp neste søndag, og jeg har ikke bestilt noe hovedkake. Jeg har spurt mamma og litt tanter om de kan bake en kake hver, og jeg baker en eller to. Ingenting fancy, bare helt vanlige utrolige gode kaker:)

Back
Topp