Når deler dere nyheten?

Spirenummerfire

Blir kjent med forumet
Maiblomstene 2020
Når tenker dere å dele nyheten med barna og nærmeste familie? Jeg er 7 uker imorgen, og kjenner at det det vanskelig og holde på hemmeligheten. Besteforeldrene bor like ved, og jeg føler jeg må lyge stadig både om snus og vin og paracet(er snylte tett) og søvn :P jeg er veldig usikker på om eldstesønnen min mistenker noe, da jeg hadde glemt ene testen på badet endag. Usikker på om han tenkte over det. Orker ikke å gå rundt å lyve for familien min. Men når jeg forteller det, så er liksom katta ute av sekken på bygda både i barnehage og skole ++++++ :knegg:

Når tenker dere å dele nyheten med barna og nærmeste familie? Jeg er 7 uker imorgen, og kjenner at det det vanskelig og holde på hemmeligheten. Besteforeldrene bor like ved, og jeg føler jeg må lyge stadig både om snus og vin og paracet(er snylte tett) og søvn :p jeg er veldig usikker på om eldstesønnen min mistenker noe, da jeg hadde glemt ene testen på badet endag. Usikker på om han tenkte over det. Orker ikke å gå rundt å lyve for familien min. Men når jeg forteller det, så er liksom katta ute av sekken på bygda både i barnehage og skole ++++++ :knegg:
Pluss at jeg har hørt på podcasten "smelt på tjukka" på Spotify og tenkte ikke over dette da eldstemann tok telefonen min for å spille musikk i bilen og denne, podcasten sto øverst som sist spilte :happy093*noia*

Vi deler det etter tul på fredag :)
Vil se at alt er fint før jeg sier noe!
Og sist sa vi det veldig tidelig, lyst å holde det hemmelig litt lenger. Deler det nåk bare med mamma, og et par søsken. Resten får vente!

tenker å bestille tidlig ultralyd til uke 10, og så fortelle det etter det, men kjenner at det er vanskelig allerede.. eg 5+3 i dag

Ønsker ikke å dele det før etter tul. Har blitt henvist av legen, men har ikke fått time enda. Håper jeg får snart, for jeg tenker på det hver dag. Er så nervøs for å miste, så jeg vil være sikker. Tror jeg må si det til mamma og pappa da de skal komme på besøk om to uker. Pappa har vært på besøk nå i helga. Tror vi klarte å holde det hemmelig, da jeg drakk alkoholfritt. Stakkar mannen min måtte drikke to store glass vin til middagen i går, før han måtte drikke min dramm som pappa laga til meg. Mannen var ganske fyllesyk i dag. Jeg kunne slappe av å være normale litt kvalme meg å late som at jeg og var fyllesyk.

Ønsker ikke å dele det før etter tul. Har blitt henvist av legen, men har ikke fått time enda. Håper jeg får snart, for jeg tenker på det hver dag. Er så nervøs for å miste, så jeg vil være sikker. Tror jeg må si det til mamma og pappa da de skal komme på besøk om to uker. Pappa har vært på besøk nå i helga. Tror vi klarte å holde det hemmelig, da jeg drakk alkoholfritt. Stakkar mannen min måtte drikke to store glass vin til middagen i går, før han måtte drikke min dramm som pappa laga til meg. Mannen var ganske fyllesyk i dag. Jeg kunne slappe av å være normale litt kvalme meg å late som at jeg og var fyllesyk.

Men i dag var vi på tur med et vennepar. Hun så på meg å spurte hvor langt jeg var på vei med en gang. Tenker at mamma blir å "se" det med en gang også.

Litt lyst til å vente til etter TUL med å fortelle det.. Men spørs litt på hvordan formen blir utover. Er bare 4+5 og fin form. Men med gutten var jeg dårlig fra uke 7 og til han ble født:hilarious:

Fortalte det til kommende storebror (3 år) og nærmeste familie nå i helga. Har klart å holde det hemmelig i 3 uker, men nå har formen min begynt å bli så dårlig at det ikke var vits å prøve lenger :wacky: Er 7+3 i dag.

I utgangspunktet hadde vi tenkt til å vente til uke 12, men jeg synes det er vanskelig. Blant annet grunnet flere spørsmål fra venninner som vil komme på helgebesøk for festing.. Vi får se hvor lenge vi venter, men vil i hvert fall vente til etter TUL i uke 8. :happy:

Vi tenkte vel i utgangspunktet å vente til etter uke 12, men nå har jeg fortalt det til min bestevenninne og en venninne jeg jobber med og han har sagt det til sin bestekompis. Vi tenker å fortelle våre foreldre det etter tul, som er 1.okt, da er jeg vel 8+5.

Etter tul, uke 12 ish .. har gått gravid i 12 uker før og hatt MA , så jeg tar ikke for god fisk at alt er bra før jeg har sett det.

Vi har delt, men det er fordi vi har mista så mye at det er greit å ha støtte hvis det skjer igjen :)

Nå vet nesten alle de nærmeste det. Så da kan jeg like gjerne bare fortelle det til resten også. Jeg er rundt 8 uker Men det er bare noen få som vet jeg venter tvillinger, det er vel det som blir den store overraskelsen. Pappa og kona har bursdag, så pakka dette inn idag.

Vedlegg

• 71747535_443848376231022_2244702689466253312_n.jpg
    71747535_443848376231022_2244702689466253312_n.jpg
    22,5 KB · Visninger: 26
  • 72042847_675260379653779_7372798189537067008_n.jpg
    72042847_675260379653779_7372798189537067008_n.jpg
    17,6 KB · Visninger: 25
Sjefen og kollegaene mine vet det, kun pga tilrettelegging ift pasientene. Har lyst å vente lengst mulig med å si det til familie og venner, gøy å holde hemmeligheten for oss selv en stund :) Jeg får tidlig mage da, så det spørs jo hvor lenge den kan skjules

Back
Topp