Når deler/delte dere graviditeten med de rundt dere?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Er det noen som allerede har delt graviditeten med de rundt dere? Hvis ikke, når har dere tenkt til å dele den gode nyheten , og hvordan tenker dere å dele den?:)

Jeg har sagt det til en to venninner, en søster og sjefen. Resten tror jeg faktisk vi venter til uke 12 med å fortelle det til.

Sakt det til mamma og søster. Resten får vite det når vi har passert 12 uker:)

Fortalt det til svigers. Besteveninnen min får vite det en av de nærmeste dagene og resten får vite det etter TUL i midten sv uke 11

Sist holdt jeg det hemmelig til alle untatt sjefen(ble sykemeldt) og mamma,pappa til uke 20.
Denne gangen føler jeg også for å holde det for meg selv lengst mulig... er min kropp og andre har ikke noe med det..(utenom gubben da) ..

Vi forteller det til helga,er da bare 5 uker..men skulle det være noe vet familien hvorfor. Må også fortelle sjefen min imorgen..det gruer jeg meg til (vikariat,begynner til mandag)

Har fortalt det til et par venner og alle besteforeldre. Mest fordi vi ikke klarer å holde det for oss selv, og er så spent. Hvis det skille ende i sa vil jeg også at de rundt meg skal vite det...

Har fortalt det til to gode venninner og en kollega. Planen er å vente en stund med resten. Egentlig litt lyst å si det til barna først, og la de fortelle det til besteforeldre og andre. Problemet er bare det at jeg føler magen er på plass allerede. Fikk spørsmål av 9 åringen i går : mamma, har du og pappa hekket, du har så stor mage, bare luft svarte jeg, og det er jo i grunn sant

Jeg har fortalt det til to venninner, mest for å ha noen å kunne prate med :)
(Hun ene er jeg forlover til i bryllupet i sommer, så følte jeg måtte fortelle det iforhold til kjole og alt som kommer fremover) Hun andre er en god samtalepartner om alt mellom himmel og jord :Heartred
Kolleger og sjefen får ikke vite noe enda...

5+0 idag, vi tenkte å invitere alle kommende besteforeldre på middag nå på søndag å fortelle den nyheten samlet.
Veldig spent på hvordan min mor reagerer, blir hennes første barnebarn vist dette går veien [emoji23]
Vi velger å fortelle det nå pga vi vil gjerne kunne ha noen å snakke med også om vi skulle være så uheldig at det gikk galt.

Kun min mamma som veit foreløpig.
Hun har veldig antenner for slikt og når situasjonen ble slik at jeg måtte takke nei til fenalår (som jeg elsker) så regnet jeg med at vi ble avslørt uansett!

Resten får vite etterhvert.. ikke helt bestemt oss for når enda.

Har fortalt det til min bestevenninne og to vennepar, har veldig lyst til å fortelle det til familien snart men mannen vil vente lengst mulig [emoji20]

Venter med å fortelle til noen andre enn mannen til uke 12, da skal jeg på TUL#2 og hvis alt fremdeles står bra til, så tar jeg sjansen.

Gruer meg til å fortelle på jobb, da jeg har en stilling det er vanskelig å være borte fra.
Gruer meg til å fortelle til svigers også, for de er alltid så negativt innstilt.

Facebook får ikke vite det før det har blitt tydelig kul, håper det ikke blir før nærmere sommeren :happy:

Vi har fortalt det til foreldrene og søskene våres:) Også til noen venner og venninner av oss:) Storesøster får ikke vite noe enda, pga det blir lenge for hun å vente og i tilfelle vi mister. Venter ihvertfall til etter uke 12. Om jeg skulle bli veldig dårlig må vi bare endre planen:)

Venter minst til uke 12.

Når det føles naturlig

Har måtte gi beskjed på jobben pga formen og informert nærmeste familie [emoji4]

Kanskje rundt uke ti til de nærmeste. Har veldig lyst til å si det tidligere, men synes også det er litt hyggelig at det er vår hemmelighet en stund til :)

Uke 12.

Back
Topp