Når de reiser seg

Frk. Snopesyk

Forumet er livet
Går dere bort til dem og passer på dem hver gang?
Nå reiser hun seg hele tiden langs bordet og lekegrinda. Har gått bort til henne, for hun deiser jo i bakken ganske ofte. Senest for en halvtime siden hadde hun en skikkelig smell i gulvet med hodet [&:]
Hva gjør dere?

Det lurer jeg også på. Snuppa her begynte å reise seg igår, så alle tips tas imot med takk [:)]

nei,det har jeg gitt opp for lengst,for ellers hadde jeg ikke fått gjort annet[;)]Men var nok litt påpasselig i begynnelse.Datt en del,men nå har hun lært.(men noen ganger glemmer hun seg og kaster seg bakover[&:])

Jeg lar hu står der..

Før så deisa hu jo ned fordi hun ikke klarte å sette seg.
Men nå skjønner ho åssen ho gjør det så da går det bra

Jeg var nok ganske påpasselig i begynnelsen, men nå får hun holde på rundt her. Ble lettere med engang hun klarte sette seg igjen uten å landet med hodet først!

Hehe, skjønner at det blir travelt om man skal passe på de hele tiden ja [8D]

Sofie svikter i knærne enda, så det blir nok noen knall og fall her til hun blir litt sterkere i beina. Får jo litt vondt av henne da, når hodet smeller i gulvet og gråten er så sår [&:]

Er jo noen mnd siden, men stod ikke bak han og passa på da nei. Er jo en del av utvilkingen, og jeg vil jo ikke hindre den. Og hadde jeg stått bak han og passet så ville jeg nok ikke kart å barela han falle ned igjen.. Men gikk raskt etter han hadde begynt til han også slutta og dunke seg. [:)] Så de lærer heldigvis raskt.

Jeg gjør ikke det lenger. Gjorde det mye i begynnelsen men nå styrer hun det selv. Skal sies at hu har reist seg ganske lenge nå og har blitt ganske stødig.[:)]

Det har blitt noen knall og fall men det må man nesten regne med[;)]

I begynnelsen bare sto hun der til jeg hjalp henne ned igjen, men jeg har ikke gått bort til henne for å passe på at hun ikke skal ramle. Hun fikk finne ut av det selv. Nå som hun har blitt tøffere og har skjønt at det ikke gjør så veldig vondt å ramle, slenger hun seg på gulvet[:)]

Nei, han reiser seg opp HELE tiden så om jeg skal bort hver gang han reiser seg kan jeg likesågodt finne meg en plass på gulvet og bare stå der[8D]

Men setter seg ned igjen nå da, så er sjeldent han fyker i bakken.

da kunne hun like så godt hatt hjelm på, for hun reiser seg og slepper seg hele tiden... hun har hatt enn del knall og fall, og de er sikkert ikke særlig godt, men regner med at hun tåler litt..[:D][;)] hun har og fått mye bedre balanse nå.. klarer og reise seg opp midt på gulv uten støtte,..

Jeg holder alltid øyet med ham, men ikke sånn som i begynnelsen. Han har jo blitt ganske flink, så jeg nøyer meg med å observere og passe på, men jeg står ikke bak ham, nei...

Nei, passer ikke på henne hele tiden. Da hadde jeg sittet på gulvet med henne absolutt hele tiden.
En periode frem til hun ble stødigere var jeg veldig nøye med å bruke antisklisokker, men nå spiller ikke det så stor rolle lenger.

nå har hun her reist seg ganske lenge, så nå tenker jeg ikke over det engang. Hun er faktisk veldig forsiktig og setter seg pent ned og sånn, så vi har hatt overraskende lite knall og fall og blåmerker her i gården [:)]

Her ble det også litt knall og fall til å begynne med.. Han dunka hodet i gulvet noen ganger og det ble en del gråt, men han lærte fort.. Nå setter han seg pent ned uten problemer og det hender til og med at han slipper taket i det han støtter seg til uten at han merker det og da deiser han i gulvet med rumpa så fort han skjønenr at han ikke holder seg fast, hehe.. Ble en del gråt da også, fordi han skvatt, men nå går det fint...

Nå har vi knall og fall fordi han går litt for fort med gåbilen og ikke helt klarer å henge med selv, hehe[:D]

Snuppa mi begynte med det på ferie, og der var det flisegulv og ganske "spisse" kanter på stuebordet. Hun skjønte ikke at hun måtte holde seg fast, og evt bøye litt i knærne, så hun datt bakover, stiv som en påle... Så vi var i nærheten i begynnelsen, så hun ikke slo seg helseløs. Men hun fikk øvd seg masse i senga også, så det var der hun skjønte at det gikk bedre hvis hun bøyde knærne og krumma ruggen litt[:D] Tok ikke lange tida (1-2 uker) før vi lot henne holde på!

Back
Topp