Når de gulper

Foxy84

Gift med forumet
Lille prinsen har begynt å gulpe etter mat...gjerne alt fra 10 minutter til 1/2 time etterpå...

men, slik som istad lå han i senga si og så på uroen sin, mens jeg var rett ved sengen for å henge opp noe av hans klær...
plutselig gulper han,men det kommer liksom ikke ut, og jeg kunne se fortvilelsen i øynen hans og jeg hørte at han ikke fikk det opp, han ble liksom "kvalt"

Hva hadde skjedd hvis jeg ikke hadde vært der, hadde han blitt kvalt da?
Jge vet jo at de skal klare dette pga lukkemuskelen, og mest trolig ville dette komme opp, men jeg synes dette er så skummelt, vanligvis så snur han hode, ellers så bare renner det ut på siden, men nå kunne jeg se at han ble redd...og det hørets ut som han ikke fikk puste:(

uff, hold han på slik lenge? 

her renner det ut, men hører ofte at det lager gurgle lyder viss hun ligger med ansiktet oppover. 

tror ikke de kan bli kvelt av det, men er jo ekkelt å ikke få det skikkelig ut. 

stakkar, det hørtes ikke noe behagelig ut.

Uff sånn er ekkelt å se på, men ikke farlig. Så lenge babyen er ved bevissthet så klarer han fint å holde luftveiene åpne, hoster osv. Så du må ikke bekymre deg for dette. Om dette var noe problem så kunne jo aldri myndighetene anbefalt ryggleie, men du kan jo legge han med hodet litt til siden... Det pleier jeg å gjøre, så bytter jeg side etterhvert amming,,, så ikke hodet blir skjevt. :)

Back
Topp