Når de fikk tenner...

Bella_

Gift med forumet
Min lille Amalie har enda ikke fått noen tenner.
Men, hun har i det siste begynt å tulle noe sinnsykt med mat, og når vi skal legge henne. Hun er STUP trøtt, men vill bare IKKE sove, ligger og gjør alt for å holde sge våken, selv om vi står og vugger sengen (har bed rockers) og holder på brystet hennes.
Og hun som rett før hun ble umulig var SÅ medgjørlig, og hadde fått den supre rytmen, spiste bra, og sovnet kl 19 når hun falt på puta...

Har noen av dere merket det samme med deres når de fikk tenner? For skjønner ikke hva det ellers kan være altså, blir gal her på kvelden, slitsomt, heldigvis en mann som heletiden flyr opp.....

AKKURAT sånn var tulla når hun fikk sin første tann!
Og nå begynner nr 2 å bryte gjennom, og hun tuller litt nå åsså!!

Her var det bare masse sikling og "tygging" på ting. Men en venninne sin gutt var veldig plaget med søvnen de periodene han fikk tenner..

Vi har en sånn bitering med vann i til å legge i kjøleskapet, og når tulla fikk den kald ble hun super glad!!!! [:)]

Bruker ikke den nå, for hun kan bite hull på den [:-]

Med de to første tennene merket vi ingenting, men de tennene som er på vei nå kan godt komme frem snart synes jeg for han er grinete som f om dagen.

Men storesøster var kjempe plaget med de første tennene, sov ikke, spiste nesten ikke. hjalp veldig å gi henne kald bitering. Dentinox var også god hjelp.

Aha, så det har mest sannsynlig en sammenheng... Ok, Kald bitering skal kjøpes!! [:D]

Eller, dæven, har jo bitering, da legger vi den i kjøleskapet[:)]

Da håper jeg virkelig hun våkner med munnen full av tenner imorgen[:)]

Slik er snuppa også når tennene kommer frem... sur og grinete, får nesten ikke mat i henne dagene før tanna kommer igjennom, sutrer på natta i søvne, sikler og biter på alt.

Alt dere sier stemmer med henne, det eneste er bite på alt, det syns jeg Ikke hun gjør... Hmm.....

Men, skal som sagt prøve den kalde biteringen også se.. [:)]

Ella har også vært fryktelig urolig på kveldene og nettene...våknet opp til flere ganger og hylskreket..
Nå er første tann endelig på vei opp og hun har roet seg litt igjen..

ORIGINAL: Kattekine

I tillegg til sutrete, vanskelig å få i mat og sov korte dupper, så dro Jenny seg mye i ørene og puttet fingrene mye i munn. (hun gjorde som din Bella- bet ikke på alt mulig, bare fingrene)

Her tok det ca hmmm.. var det ca4 dager med slikt humør før hun fikk den første, Ble i litt bedre humør neste morgen så da skjønte jeg den var kommet fre så litt sener på dagen enda verre humør en de foregående dagene resten av den dagen før hun fikk den andre[:D]

Ja, hun tar seg Mye til øret... Tenkte det var pga hun var trøtt, for gjør hun ellers også når hun er trøtt se.. Jamen... Da syns jeg disse berømte tnnen hennes Meget snart skal komme!!!!

Back
Topp