Når byttet dere ut sprinkel sengen? Og hvilken seng byttet dere til? :)

mammatil

Flørter med forumet
Lurer på om jeg får byttet ut sprinkel sengen før neste mann kommer :)
Men han makker veldig når han sover så er redd for at han rammler på gulvet om han ikke har sprinkelseng, eller bare blir springende rundt på gulvet hele natta :P

Byttet til en lav junior bilseng når gutten var 2 år :) Gikk overraskende bra. Tok faktisk nesten ett halvt år før han faktisk gikk ut av senga om morgenen for å komme inn til oss :p

vi byttet da han var ca 1,5 år, byttet da til juniorseng som er sånn uttrekkseng i lengden med litt opphøyde kanter. overgangen fra sprinkelseng gikk veldig bra :-)

etter noen mnd byttet vi seng igjen for han trenger rett og slett større plass hehe så har å kjøpt 90*200 rammemadrass :-) siden han byttet fra sprinkelsenga har han stått opp av seg selv 2 ganger tror jeg, da på ca 1 år, ellers roper han på oss hehe

Vi byttet en gang før hun fylte to. De fleste senger kan du kjøpe sengehest om det ikke følger med. Den ene siden står jo som regel inn mot veggen, og da er det litt vanskeligere å dette ut. Jenta våres sov enda bedre da hun kvittet seg med sprinkelsenga, gikk ikke ut av senga eller noe som helst, før morgenen i allefall :)

Gutten vår er helt turbo og ikke mye redd av seg, så tenker litt på om han begynder å stå å springe i sengen og da rammler ut av sengen selv om der er sengehest :P
Han er 1,5 år når neste mann kommer :)
Hva tror dere? Ville dere ha byttet da? :)

Gutten vår er helt turbo og ikke mye redd av seg, så tenker litt på om han begynder å stå å springe i sengen og da rammler ut av sengen selv om der er sengehest :P
Han er 1,5 år når neste mann kommer :)
Hva tror dere? Ville dere ha byttet da? :)

Jeg følte ikke at min var klar for å bytte seng når han var 1,5 år. Vi bytta til brannbilseng for 3-4 mnd siden, han er 2,5 år:)

Min eldste var akkurat 2 når nr 2 kom, han var ikke klar for juniorseng, så måtte kjøpe en til sprinkelseng.. Kjøpte en juniorseng til han på skeidar. Nå har akkurat minste flytta over i stor seng, hun er snart 3.. :) hun er av sorten "all over" så har vært greit å vite hvor hun er når vi sover :p nå ville hun sove i stor seng så det har gått overraskende bra ;) Hun sover på en enkel rammemadrass inntil videre, skal få seg en annen seng.. Har ikke falt på gulvet ennå selv om det ikke er sengehest..

Husker ikke helt når vi bytter, halvannet kanskje? Eller, vi byttet ikke, vi tok av siden på sengen og satt på en sengehest :) Han har falt ut to ganger, og går nesten aldri ut av senga på egenhånd :P Han dunker hodet sitt i sengehesten innimellom ;)

Han skal få helt vanlig seng om noen måneder når sprinkelsenga skal brukes av nestemann :)

Jeg ville ikke hatt en på 1,5 i stor seng. Vi fikk nr 2 når eldste var akkurat 2 år. Han var hvertfall ikke klar for større seng, så han fortsatte å ligge i sprinkelseng, og så kjøpte vi seng ala bedside crib til babyen. Som egentlig var verdens beste seng og som jeg er sååå glad jeg hadde og har til bruk denne gangen også :)

Storebror byttet seng når lillebror var ca 4 mnd (tror jeg) og begynte å vri og vende på seg så jeg ikke stolte på den lave kanten lenger :) Da fikk han seng fra ikea som er utrekksseng med høye kanter. Evnt vile jeg definitivt hatt sengehest! Denne gangen byttet vi når lillebror var ca 2,5 år, synes det er passelig, men det er jo hver sin smak :)

Tror jeg satser på en sprinkelseng til så slipper jeg å bekymre meg :)
Så får vi heller bytte når han er 2- 2,5 år :)

Vi byttet da ho va 1,5 år;) kjøpte en nydelig seng fra bohus!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Storesøster vil være 19 mndr når babyen kommer og i hennes tilfelle tenker jeg at det er for tidlig å bytte seng. Hun er mye våken på natten og reiser seg både i søvne og våken tilstand. Så hun forblir i sprinkelsengen i alle fall et år til, og så får vi vurdere om vi kan ta av ene siden på sengen og erstatte med sengehest etterhvert :)

Ny sprinkelseng til babyen er nå heldigvis ikke største utgiften, er verre med søskenvognen vi må skaffe oss :P

Back
Topp