Når byttet dere til bilstol nr 2?

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Og hvor tung og lang var babyen deres da?
 
ca 10 mnd og 10 kg :)
 
Langt over tiden med førstemann (visste ikke bedre), og andremann så fort han kunne sitte med støtte.
Husker ikke nøyaktig hvor gammel han var, men tipper rundt 6 mnd.
Vekt og lengde har ikke noe spesielt å si så lenge barnet sitter med støtte, og så lenge stolen passer og har nok helling.
 
Ser ut som mange byttet da babyen var ca like stor som vår. Han er 6 mnd, men 10kg og 71cm lang, så den første stolen begynner å bli på grensa. Eldste brukte stol nr 1 til hun var nesten 1 år, så synes det hørtes så tidlig ut å bytte [emoji85]
 
Ser ut som mange byttet da babyen var ca like stor som vår. Han er 6 mnd, men 10kg og 71cm lang, så den første stolen begynner å bli på grensa. Eldste brukte stol nr 1 til hun var nesten 1 år, så synes det hørtes så tidlig ut å bytte [emoji85]

Mulig det er fordi stadig flere blir opplyste om at stol nr.2 er tryggere så fort babyen kan sitte med støtte[emoji4] Jo mindre helning, jo tryggere i evt kræsj etter d jeg har forstått...men samtidig skal jo babyen/barnet sitte godt, så anbefales vel mindre helning jo eldre dem blir.
 
Var 5/6 mnd, ca 7 kg og 67 cm. Byttet fordi han satt bedre i nr 2, og siden det er tryggere var valget enkelt :)
 
Ser ut som mange byttet da babyen var ca like stor som vår. Han er 6 mnd, men 10kg og 71cm lang, så den første stolen begynner å bli på grensa. Eldste brukte stol nr 1 til hun var nesten 1 år, så synes det hørtes så tidlig ut å bytte [emoji85]

Vi har babyer som er litt samme sizen, og vi bytta da vår var rett før 6mnd, da var han 71cm og 10,5 kg og hadde skikkelig dårlig plass i babysetet :p
 
Vi har babyer som er litt samme sizen, og vi bytta da vår var rett før 6mnd, da var han 71cm og 10,5 kg og hadde skikkelig dårlig plass i babysetet :p

Vi får vel bytte vi og da! Han sover så godt i sete han har nå, redd for å ødelegge det hvis vi bytter [emoji85] men må jo bytte før eller siden uansett, så er vel bare å prøve [emoji4]
 
3 åringen her presser seg fortsatt nedi babystolen hun [emoji14] haha
Hun måtte prøve den. Faktisk ikke såå mye for lang, og hun fikk fint på seg selene med sine 90 cm og 14 kg [emoji23]




Byttet da hun var 9 mnd, ca 70 cm og 8,3 kg, men kunne fint bruke det til hun var 18 mnd om man kun tenker størrelse.

Lillebror er 5 mnd, 70 cm og ca 8,3 kg nå, men sitter ikke godt nok i stol 2 enda. Blir å bytte når han sitter stødig nok :)
Vi har babyer som er litt samme sizen, og vi bytta da vår var rett før 6mnd, da var han 71cm og 10,5 kg og hadde skikkelig dårlig plass i babysetet :p
 
7 måneder tror jeg.. husker ikke hvor tung han var, men vet han passa 74 i klær. Og at setet var blytungt å bære på :D

Til de som lurer på å bytte: sete nr 2 er sikrere i kollisjon når de er over pitteliten-baby stadiet, litt mindre praktisk å ikke kunne bære på setet, men mye bedre for rygg og nakke til mammaen å la vær ;)
 
7 måneder tror jeg.. husker ikke hvor tung han var, men vet han passa 74 i klær. Og at setet var blytungt å bære på :D

Til de som lurer på å bytte: sete nr 2 er sikrere i kollisjon når de er over pitteliten-baby stadiet, litt mindre praktisk å ikke kunne bære på setet, men mye bedre for rygg og nakke til mammaen å la vær ;)

Jeg var faktisk ikke klar over at sete to er ansett som sikrere før jeg leste svarene i denne tråden. Så da er det enda en god grunn til å bytte [emoji4]
 
Ved 13 mnd på begge to. Hadde maxi cosi , da stakk hode over og vekt tilsa bytte . Mener ca 13 kg .
 
Bytta ved 10 mnd, da var hun 72 cm og akkurat 9 kg. Selene på babystolen gikk langt ned bak skuldrene i øverste hakket, så vi venta bare på å nå vektgrensa for stol nr to
 
6-7 mnd. Stor unge på 10 kg. Og lang. Satt godt i stol nr to. Og den er sikrere pga hellingen :)
 
Back
Topp