Når bytter man til storseng?

Isol

Elsker forumet
VIP
Dere som har større barn eller barn som begynner å bli klar for storseng, hvor gamle var de når dere byttet/skal bytte?

Det er mange på mitt gamle BV forum som har byttet...de er nå 2 år. De første byttet vel når de var 1,5 ca. Vi har ikke byttet enda. Lillesnupp klarer å klatre utav den, men hun gjør det stort sett aldri...og da venter vi litt til med å bytte. Lurer litt på om det er lurt å venne henne til å sove i den store sengen før lillebaby kommer..men vi ser det litt an i noen mnd.

vi har tenkt å bytte rundt jul, tenker jeg. da er storebror ca 22 mnd.
synes lissom det blir tull å ha to sprinkelsenger, når storebror blir 2 år like før minsten blir født... håper det går litt smertefritt :P er så lite pes å legge han nå, for han holder seg oppi sprinkelsenga ;)

Vi byttet da han var ca 2 år, men da hadde han allerede sovet i spinkelsengen hvor vi hadde tatt vekk ene siden av sprinkelsengen slik at han kom seg ut ganske lenge.

Ask fikk storseng når vi flyttet nå i juni og da var han 2 år og 8 mnd. Han koste seg i sprinkelsengen og hadde nok plass, men siden det ble nytt rom, så skulle han få ny seng også + at jeg tror det er lurt at vi ikke tar fra han sprinkelsenga bare fordi det kommer en ny baby i huset. Han sover faktisk bedre i den nye senga.

Snuppa fyller snart tre, og koser seg fortsatt i sprinkelsenga si :)

Hun klatrer ikke over kanten, så da har vi ikke byttet....

Men lurer på om hun skal få juniorseng til jul :)

Ikke noe hast pga ny baby, siden den nok skal sove i vugge de første 6 mnd men begynner jo å bli på tide nå :)

Vi byttet for en uke siden. Isak blir 2 år i oktober.
Grunnen til at vi byttet var fordi vi flyttet inn i nytt hus, og her er det sånn innebygd seng på rommet til Isak, så ville ikke ha den i tillegg til sprinkelsenga! Blitt så lite igjen av rommet med to senger. Gått kjempebra med overgangen.

Han er 22 mnd nå og har enda ikke byttet, sitter stadig og funderer på om jeg skal prøve på det før lille blir født. Nattevåk og en som bruker flere timer og legge seg kan bli litt pes.. Samtidig så legger han seg og sover så fint nå. Han har vært MYE syk, og var vel over 16 mnd før han sov gjennom natta.
 Har tenkt å kjøpe ny seng til lille som en kan ta av den ene enden på, er så mye lettere med nattamming. Så har ikke behovet for å få over i ny seng før lille kommer.

Vi har tenkt å bytte til jul, hun blir to år i desember ;)

Hun eldste bytta på toårsdagen sin, og hun yngste var vel 2,5 før hun byttet. Jeg har byttet over når de knekker koden for å klatre over sprinkelsenga.

Vet at mange venter med å bytte til barnet prøver og krabbe ut gjerne ved 1,5 - 2 års alderen--
Vi byttet da han var rundt 10 mnd.. (Dette ble gjort pga at han fikk falsk krupp og han etter det nektet å bli lagt ned i en seng, reisesengen funket en kort periode men fant ut at vi like gjerne kunne bytte... )

Back
Topp