Når bytter dere til "sittedelen" på vogna?

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Mini er veldig interessert i å se på omgivelsene når vi er på tur. Må ofte ta han opp og bære han fordi han ikke vil ligge i vogna. Sittedelen på vognen vår kan jo legges helt ned så når kan vi bytte?

Vi bruker bæresele også, men noen ganger er det mest praktisk med vogn..

Fysioterapeuten på helsestasjonen vår anbefalte vente så lenge som mulig. Ikke fordi det var farlig, men fordi barnet blir vant til mye stimuli og da kan protestere mot å ligge på gulvet (som jo er bra for utviklingen [emoji4]). Så tenker vente til han fysisk vokser ut av liggedelen eller setter seg opp selv slik at vi ønsker å kunne sikre ham med sele.

Fysioterapeuten på helsestasjonen vår anbefalte vente så lenge som mulig. Ikke fordi det var farlig, men fordi barnet blir vant til mye stimuli og da kan protestere mot å ligge på gulvet (som jo er bra for utviklingen [emoji4]). Så tenker vente til han fysisk vokser ut av liggedelen eller setter seg opp selv slik at vi ønsker å kunne sikre ham med sele.
Dette har jeg ikke tenkt på. Tenkte bare på det fysiske... vil jo gjerne at han skal kunne ligge en god stund til å "kjede seg" på gulvet så kansje like greit å vente da

Jeg tenker vi venter til han vokser ut av baggen og heller støtter opp litt hvis det blir mye protester :)

Vi skal nok bytte i løpet av sommeren eller til høsten, skal over til ren sportsvogn da, har en simo stående. Kalesjen til duo-vogna vi fikk arve var ødelagt uansett.

På det motoriske treffet vi var på, sa fyrsioterapauten at man kunne begynne med å legge en pute bak om de ville opp og se eller slikt, støtte dem godt rundt. Noen bagvogner har jo også en funksjon at man kan løfte litt på ryggen i baggen.

Ikke en problemstilling enda her, for når han er i vogna legger vi til rette for at han skal sove.

Vi venter til ho er rundt 6/7mnd [emoji2] Byttet rundt den tiden med storebror [emoji4]

Jeg har to vogner, så kommer nok til å bytte på yoyo'n tidligere enn emmaljungan.
Med emmaljunga (nxt90) så kan jeg heise ryggen litt så han kan sitte litt halvveis. Jeg har allerede heisa ryggen ett par ganger, så han sitter litt, og han koser seg veldig når han får se litt på fine dager :)

Venter lengst mulig. Storebror var 7 mnd

Fysio her sa akkurat det samme, så tenker å vente til han vokser ut av bagen.

Men han er veldig nysgjerrig så hadde vært praktisk at han satt i bagen avogtil, men finner liksom ingen grei måte å gjøre det på? Får ikke støtta godt nok rundt han. Noen som har tips?

Mini er veldig interessert i å se på omgivelsene når vi er på tur. Må ofte ta han opp og bære han fordi han ikke vil ligge i vogna. Sittedelen på vognen vår kan jo legges helt ned så når kan vi bytte?

Vi bruker bæresele også, men noen ganger er det mest praktisk med vogn..

Har byttet rundt 5måneder med mine:)

Fysio her sa akkurat det samme, så tenker å vente til han vokser ut av bagen.

Men han er veldig nysgjerrig så hadde vært praktisk at han satt i bagen avogtil, men finner liksom ingen grei måte å gjøre det på? Får ikke støtta godt nok rundt han. Noen som har tips?

Finnes en pute som liksom blir som et lite "sete" som har armer som går ut og kan støtte opp.

Finnes en pute som liksom blir som et lite "sete" som har armer som går ut og kan støtte opp.

Åå, vet du hvor man får kjøpt det? Evt hva det heter? :)

Takk :)

Det sto at det ikke ble anbefalt før babyen var 6 mnd, og da kom jeg på at fysio sa at jeg ikke burde la han sitte før han satt selv. Hvordan løser man det da? :P Må jo få han til å "liggesitte" sånn som han gjør i bilstol og vippestol på ett vis.

Mhm, bygger opp med pute eller se om vognbaggen har rygg som kan heves litt.

Back
Topp