Når bytte ut sprinkelsenga?

shewolf

Gift med forumet
Hvor gamle var barna deres da sprinkelsenga ble byttet ut med annen type seng?

Her er det slik at lillemann nå greier å få foten opp på kanten av sprinkelsenga, og bunnen kan ikke flyttes lengre ned enn den er nå. Han har sovet en del i senga vår, så jeg vet at han ikke kommer til å falle ut av en vanlig seng. Uansett så finnes det noe som heter sengehest. Er det for tidlig å bytte til vanlig seng? Har kroker øverst på dørene, slik at han ikke kommer seg ut i gangen og faller ned trappa. Synes selv det er litt tidlig å bytte ut sprinkelsenga med barneseng. Men det er et spørsmål om tid innen han får vippet seg over kanten på senga...

Tilde fikk ny seng da hun var ca 2,5 år, mens Eirik sover enda i sprinkelseng.
Men han skal snart få større seng, men vi har ingen hast, han trives så godt der [;)]

Lillebror byttet seng i sommer. Da var han 3 år. Han har klatret ut av senga siden han var 13 mnd. Jeg syns ikke det var grunn til å bytte. Han sov godt i den senga og om jeg byttet ville han jo komme ut av den også.
Han ligger fortsatt i reisesenga om vi er på tur.

Storebror byttet tidligere pga lillebror kom jo da han var 2 år og 5 mnd. Men han likte ikke den nye senga så han lå 2-3 mnd i reisesenga før vi tok et endelig bytte. Han var ca 2 år da han begynte å klatre ut.

Jeg har aldri opplevd at noen av guttene har slått seg når de klatrer ut for dette lærer de fort en teknikk på så jeg har ikke sett på det som noe problem egentlig

Størsten vår sover enda i sprinkelseng, men vi har tatt av den ene siden. (blir 3 i februar)
Tok den av for 1 mnd siden ca, mest fordi han ikke turte å klatre ut selv midt på natta når han ville inn til oss.
Protesterte faktisk første natta i "ny" seng, var ikke stas i det hele tatt med "storgutt-seng"...
Har ok med plass enda, så vet ikke når vi bytter til junior seng.

Synes det er litt dumt å bytte ut sprinkelsenga allerede nå. Fordi, som noen sier, han vil garantert gå ut av senga og komme inn til oss. Og så er han så liten at det ikke nytte å snakke særlig med ham heller...

har tatt vekk ene siden på sprinkelsengen .. håper å få brukt den en go stund til.

Vi bytta te storseng når hainn va like gammel som din, fordi hainn klatra ut av sprinkelsænga! har gått over AILL forventning og æ e såååå gla vi valgt å gjør d så tidlig![:)]

ORIGINAL: tuppa86

Vi bytta te storseng når hainn va like gammel som din, fordi hainn klatra ut av sprinkelsænga! har gått over AILL forventning og æ e såååå gla vi valgt å gjør d så tidlig![:)]

Klatret han ut av storsenga? Evt. hva gjorde dere med det? Brukte dere sengehest?

*dytt*

ORIGINAL: blessa

ORIGINAL: tuppa86

Klatret han ut av storsenga? Evt. hva gjorde dere med det? Brukte dere sengehest?

Hainn går ut av sænga no, men gjor d ikke mange gangan i begynnelsen..første kveilln brukt æ væll 15 min før'n sovna... gikk inn å la'n ned når hainn kom springende[8D] No krangle'n litt meir igjen, men d går heeilt fint ailltså! Aillt har vorte likar ætter vi bytta!!

Back
Topp