Når bytte fra vinterpose til vårpose i vogn?

Babysyk91

Gift med forumet
August 2018
Jeg er førstegangsmamma, og for det meste er jeg veldig trygg i min rolle og det jeg gjør. Nå har våren begynt å komme hit til Trondheim, og jeg vurderer veldig for og imot det å skulle bytte til vårpose i sittedelen.

Mini er 7mnd, og vi har stokke trailz. Av vognposer har vi easygrow lite+ til vår og sommer bruk, og en easygrow vinterpose i samme stil som lite'n (aner ikke hva den modellen heter, vi arvet den). Vi bruker vognen stort sett på trilleturer ute mellom kl 11 og 14, og ellers noe på kjøpesenter. På trilleturene er det jo alt fra knallvær med sol og varme, til surt og kaldt, regn og vind.

Når bytter/byttet dere fra vinterpose til vårpose?

Jeg er førstegangsmamma, og for det meste er jeg veldig trygg i min rolle og det jeg gjør. Nå har våren begynt å komme hit til Trondheim, og jeg vurderer veldig for og imot det å skulle bytte til vårpose i sittedelen.

Mini er 7mnd, og vi har stokke trailz. Av vognposer har vi easygrow lite+ til vår og sommer bruk, og en easygrow vinterpose i samme stil som lite'n (aner ikke hva den modellen heter, vi arvet den). Vi bruker vognen stort sett på trilleturer ute mellom kl 11 og 14, og ellers noe på kjøpesenter. På trilleturene er det jo alt fra knallvær med sol og varme, til surt og kaldt, regn og vind.

Når bytter/byttet dere fra vinterpose til vårpose?
Når baby kjennes for varm ut i vinterposen. Noen er jo mer varm av seg enn andre babyer, så litt vanskelig å svare på «tidspunkt». Vi bruker saueskinn og et pledd over nå. Bor i Storbritannia så er jo litt forskjell på været, men gjorde det samme i Norge i fjor. Når det går mot En del plussgrader så blir det gjerne varmt i en dunpose. Min skinn i bunn og en vårpose er som regel nok nå. Kommer jo selvfølgelig an på hvor mye klær baby har på seg, men man kan jo sette på en ulldress (vi har den fra Cubus) på dagene det er litt kjøligere

Vi bor i Oslo og har ikke byttet pose helt ennå. Bruker bare posen under soving ute. Jeg hadde sett an hvor varmt barnet er og hva dere skal gjøre den dagen. Stor forskjell på tur ute og inne på kjøpesenteret.

Selv kommer vi til å bytte pose på rundt samme tid som jeg slutter gå med lue og votter :)

Når babyen er for varm er det på tide å bytte. Mine barn har alltid vært varme så jeg har byttet tidlig. I barnehagen har mine sovet med vårpose i et par uker (bor på Østlandet)

Vi bor på Sørlandet og her har det vært for varmt for vinterpose noen uker allerede. Vi byttet når lillemann ble svett i vinterposen selv bare med bomullsbody og strømpebukse på. Han sover ute i vogn og første dupp er i 8-9 tiden. Da er vårpose for tynn, så vi legger på han dyne og lukker vårpose rundt :)

Jeg bor i samme landsdel, og de varmeste dagene har jeg brukt easygrow lite, men med et ullpledd oppå. Nå når det er noen plussgrader og vind bruker jeg den svaleste av vinterposene, men justerer hva lille har på seg.

Syns denne perioden er vanskelig her i Trøndelag. Skifter da så veldig. :hilarious:

Jeg har allerede byttet;-) er den en dag det er litt kaldere ute har jeg bare med et pledd i tillegg og kler kanskje litt ekstra på hun;-)

Har byttet. Bor på Østlandet og nord for Oslo. Er sur vind innimellom men det merker de ikke i posen selv om det er vår pose. Min er stor nå og sover ikke hver dag men bhg sendte ut mld for 2 uker siden at nå ville de ha vårposer i bhg og heller ta på de ett ekstra pledd eller fleece hvis det ble litt kaldere.

Vi byttet for noen dager siden. Har saueskinn under og en tynn dyne inni.

Trondheim her og, bytter nok snart. Min er eldre da, sover i vogn i barnehagen bare, så hører med de voksne om han er for varm eller kald, og foreløpig lar de han bare ha åpen pose de dagene som er varme.

Back
Topp