Når bytte bilstol

Mr.Darcy

Gift med forumet
Bilstolen snuppa har nå, kan brukes til 9 måneder/13 kilo.

Hun er nå 9 måneder, men kun 9 1/2 kilo. Stolen passer jo enda....men bør jeg bytte til en større stol...???

Husker jo ikke hvordan vi gjorde det med eldstemann...[8|][8D]

vi byttet da han var 9-10 mnd..

Bruker enda første bilsete(til 13kg). Snuppa er 1 år, 9,5 kg. Venter 1-2 mnder før vi kjøper nytt..[:)]

står det 9 mnd/ 13 kg? Vi brukte babybilstolen til eldste var 10 mnd, men det var fordi jeg da fikk penger og kjøpte ny stol. Regner med å bruke minste sin til hun er 1 år

ORIGINAL: * supermeg*

står det 9 mnd/ 13 kg? Vi brukte babybilstolen til eldste var 10 mnd, men det var fordi jeg da fikk penger og kjøpte ny stol. Regner med å bruke minste sin til hun er 1 år

Vi har If Izi Sleep stol nå

denne: http://barnibil.if-sikkerhet.no/ifbibizisleep.asp

Det står det at den kan brukes opp til ca 9 måneder og max 13 kilo....men hva skal man legge vekt på....alderen eller vekta???

Den vi kommer til å bytte til er, If Izi Kid, denne: http://barnibil.if-sikkerhet.no/ifbibizi.asp

Noen som har denne bilstolen, og som begynte å bruke den ved 9 - 10 måneders alder....??? Hvordan satt barnet i den?

kg er den viktigste pekepinnen du må følge. 9mnd er bare en ca alder barna pleier å bytte..

ORIGINAL: PlinkyPlonk

ORIGINAL: * supermeg*

Vi har If Izi Sleep stol nå

denne: http://barnibil.if-sikkerhet.no/ifbibizisleep.asp

Det står det at den kan brukes opp til ca 9 måneder og max 13 kilo....men hva skal man legge vekt på....alderen eller vekta???

Den vi kommer til å bytte til er, If Izi Kid, denne: http://barnibil.if-sikkerhet.no/ifbibizi.asp

Noen som har denne bilstolen, og som begynte å bruke den ved 9 - 10 måneders alder....??? Hvordan satt barnet i den?

regner med det er vekten som er viktigst, og lengden på ungen [:)]At h*n ikke er for lang. Har den stol nr 2, bare i combi variant til eldstemann. Helt grei stol[:)]

ORIGINAL: larviksjenta

kg er den viktigste pekepinnen du må følge. 9mnd er bare en ca alder barna pleier å bytte..

ok...da drøyer jeg litt enda....[:)]

ORIGINAL: larviksjenta

ok...da drøyer jeg litt enda....[:)]

hadde jeg og gjort. babystolene er de beste synes jeg. når det gjelder comfort og stabilitet for barnet

Jeg hadde ikke byttet. Det med alder og kg er jo i følge gjennomsnittet, og det er jo ikke alle barn som ligger på gjennomsnittet.

Bilstolen snuppa har nå, kan brukes til 9 måneder/13 kilo.

Hun er nå 9 måneder, men kun 9 1/2 kilo. Stolen passer jo enda....men bør jeg bytte til en større stol...???

Husker jo ikke hvordan vi gjorde det med eldstemann...[8|][8D]

Du bytter til større stol nå hun har vokst ut av denne. Enkelt.

ORIGINAL: Gammelbruker

Du må hvertfall bytte når selefestet starter under skuldrene!!!

Det er viktig på stolen etter dette. På babysetet spiller det liten rolle. Faktisk.

ORIGINAL: Slafselarve

Det er viktig på stolen etter dette. På babysetet spiller det liten rolle. Faktisk.

Vil ikke si meg helt enig med deg der...
Vi har maxi cosi babysete, og om mini hadde brukt det den dag i dag (er under kg-grensen) og vi hadde frontkollidert, hadde h*n sklidd ut av selene og det hadde ikke vært noe som hadde tatt i mot babyen.

Vi har maxi cosi babysete, og om mini hadde brukt det den dag i dag (er under kg-grensen) og vi hadde frontkollidert, hadde h*n sklidd ut av selene og det hadde ikke vært noe som hadde tatt i mot babyen.

Jeg har også det setet, og etter å ha lest kommentarer her inne om det med selene, tok jeg kontakt med Trygg Trafikk som kunne fortelle at det gjelder for seter i klassen over babysetet, og at setet gikk til 13 kg uansett. Hvis barnet ditt hadde sklidd ut av selene har du:

A: selene for slakke
B: for mye klær på ungen
C: for slakke seler og for mye klær på ungen.

Jeg har også det setet, og etter å ha lest kommentarer her inne om det med selene, tok jeg kontakt med Trygg Trafikk som kunne fortelle at det gjelder for seter i klassen over babysetet, og at setet gikk til 13 kg uansett. Hvis barnet ditt hadde sklidd ut av selene har du:

A: selene for slakke
B: for mye klær på ungen
C: for slakke seler og for mye klær på ungen.

Er fortsatt ikke enig med deg...
selv om selene er  akkurat stramme nok er det mulig at de sklir ned fra skuldrene ved en bråbrems. De starter nedenfor skuldrene og det er ved selefestet de begynner å stramme ved brems. Det sier seg selv at det kan stramme såpass at de ikke klarer å holde babyen igjen da.

Back
Topp