Når burde man ta en sykemelding?

Prøverbareåkommemeggjennomdagen

Andre møte med forumet
Jeg er gravid uke 34, har jobbet 100 % på tannklinikk frem til nå. Jeg har ganske kraftig bekkenløsning som ligger mest over skambeinet og strålrr nedover lyskene. I tillegg har jeg denne gangen åreknuter i underlivet, noe som er kjempevondt og jeg må noen ganger sjekke at det ikke er et barnehode som ligger mellom beina... har hatt det slik lenge, men kjenner nå at større babymage og økt vekt ikke hjelper.. i tillegg har jeg 3 barn hjemme jeg skal fungere for, samtidig ha energi til å føde om 6 uker. Er sykemelding innenfor? Føler meg jo ellers grei, men ganske handicappet på jobb. Er vondt å sitte for lenge samt stå for lenge.

Jeg er gravid uke 34, har jobbet 100 % på tannklinikk frem til nå. Jeg har ganske kraftig bekkenløsning som ligger mest over skambeinet og strålrr nedover lyskene. I tillegg har jeg denne gangen åreknuter i underlivet, noe som er kjempevondt og jeg må noen ganger sjekke at det ikke er et barnehode som ligger mellom beina... har hatt det slik lenge, men kjenner nå at større babymage og økt vekt ikke hjelper.. i tillegg har jeg 3 barn hjemme jeg skal fungere for, samtidig ha energi til å føde om 6 uker. Er sykemelding innenfor? Føler meg jo ellers grei, men ganske handicappet på jobb. Er vondt å sitte for lenge samt stå for lenge.

For meg så høres det i grunn ut som at du skulle vært sykemeldt for en god stund siden.
Som du sier, så skal du fungere både for dine 3 barn, kommende fødsel og ikke minst for din egen del.
Ingen belønning å få for å slite seg ut på jobb når man er så langt på veg og har mange plager/vondter.
Syns du skal bestille time til legen din så snart som mulig og forklare situasjonen.
Lykke til og lykke til med sluttspurten og forestående fødsel :)

I likhet med svaret over synes jeg det høres ut som du skulle vært sykemeldt for lenge siden. Du skal ikke bare klare deg igjennom et svangerskap, men ha overskudd til både fødsel og tiden etterpå. Å presse seg med bekkenløsning er ikke bra, du kan risikere at den vedvarer etter fødsel.

Back
Topp