Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Man lære stadig noe nytt hehe... aldri hørt om det før eg heller, men sover alltid på siden. Nå kan eg syns det e litt tungt med magen alt å ligge på siden så støtte opp med dyna heheHar sluttet når det ble ubehagelig for meg selv. Faktisk aldri hørt at man må slutte og sove på rygg, ingen lege eller jordmor som har sakt det til meg.
Vena cava er en stor vene som fører blod tilbake til hjertet. Blir den avklemt, av for eksempel en baby, kan man bli uvel, kvalm og svimmel ja. Om man ligger på rygg eller ikke regulerer kroppen fint selv, du snur deg når det blir ubehagelig. Jeg klarte ikke å ligge på rygg fra ca 6 måneder ut i svangerskapet med datteren min. Man slutter altså å ligge på rygg når man/hvis man kjenner behovet‘Vena cava’ heter den nerven. Du våkner om det presser for mye. Jeg kaldsvetta, var svimmel og kvalm når det skjedde. Begynte en gang i andre trimester. Varierer veldig om man reagerer eller ikke. Jeg kunne ikke ligge sånn på gravidyoga engang, men alle de andre kunne.
Ja, kroppen vil i de aller fleste tilfeller reagere med ubehag lenge før det er fare for babyTakk for gode svar alle sammen! Det er dette med vena cava jeg har hørt om også, og synes det høres så skummelt ut at det i verste tilfelle kan føre til at baby får for lite blod- (og oksygen?)tilførsel... Høres jo ikke bra ut! Men fint at kroppen sier fra selv, da fortsetter jeg med å sove på ryggen fremover!