Når burde jeg ringe legen ?

Elin.a

Blir kjent med forumet
Har lest at det ikke er nødvendig å dra til legesjekk før man er i uke 8, jeg er bare 3uker og 5dager på vei, men når burde jeg ringe legen..? Har dere ringt legen allerede, eller kanskje allerede vært der..? Setter stor pris på svar! emoticon

Jeg fikk komme inn da jeg bare var 4 uker=) Jeg er nå 5+2 og skal inn igjen i uke 7, den 24. juni. For legen har UL maskin der som han eier og da kan jeg ta så mye UL jeg vil hehe=p Så du kan sikkert bestille snart om du vil=)

såpass, heldig da! hmm ..kanskje jeg skal ringe legen på tirsdag :D

Jeg ringte legen når jeg var i uke 6+0;) grunnen til jeg ringte så tidlig var med tanke på å finne ut når fastlegen min hadde ferie;) så jeg fikk komme inn på første svangerskapskontroll den 11 juli;) Så du kan sikkert bare ringe inn å bestille time;)

feire ja, det hadde jeg ikke tenkt på engang! tusen takk for svar, er vel like greit at jeg ringer på tirsdag da ja!:)

Kommer visst litt an på hvor en bor også har jeg skjønt. Har noen venninner som bor i annen kommune enn meg og de fikk første kontroll rundt uke 11-12. 
Jeg var gravid før jul i fjor også og ringte legen for å spørre pent om å få time før jul siden det ble mye ferie osv og ville være uke 10 uka før jul. 
Da hun spurte hvor langt jeg var på vei og jeg svarte uke 6 så sa hun at hun ville ha meg inn så fort som mulig pga at jeg måtte søke fødeplass og tid for ultralyd så fort som mulig hvis jeg skulle være sikret å få plass der jeg ville. (Bor i Oslo). Blodprøver osv ville de vente med. 

Jeg ringte legen for ca ei uke siden. Kom til å tenke på det der med fellesferie, så fikk time 27. juni, er da 7+3. Ville helst få time litt tidlig så det ikke blir stress å sende inn papirer til ordinær UL og slike ting :)

jeg ville ringt nå, så man får avtalt time. det er jo litt ventetid på slike legekontor. da spør de hvor langt du er kommet nå, og så regner man seg frem til når de ønsker deg inn på kontroll. sist ønsket de meg inn i uke 10, men nå mente de jeg ikke trengte å komme før uke 12. jeg krevde derimot å komme inn i uke 8-9 (siste uka før legen og jeg går ut i ferie), siden jeg ikke er helt sikker på terminen min...

like greit å ha timen i boks :)
du sier bare at du ønsker time til første svangerskapskontroll :)

Jeg tok test på en fredag, og ringte legen på mandagen etter..Fikk ikke komme før 27 juni å nå er jeg vel runt 5-6 uker på vei :)

tusen takk for mange fine svar! høres veldig lurt ut å ringe fortest mulig ..bare håper jeg ikke må vente helt til uke 12, er så hyper spent og nyskgjerrig - men det er jeg vel neppe alene om her ;)

fikk time neste mandag.. men ringte legen idag for å få sykemelding, ettersom jeg er stigende kvalm og ikke i form til å være på jobb. De lurte på om jeg hadde mulighet til å være der om 15min, men er avvhengig av at noen kjører meg ..så da må jeg prøve imorgen istedenfor. Nå blir det senga i x antall timer :p

Hmmmmm skrev:
i Oslo bør en søke om fødeplass TIDLIG for å få der man vil... så dere som bor der burde bare hive dere rundt for å få legetime selv om det er tidlig enda..

Og selv da er man ikke garantert plass. Så bare ring legen med en gang - alltid greit å prate litt.

Back
Topp