Når bruke voksipose???

x1xSchmoopy

Forumet er livet
Har noen spørsmål ang voksipose, jeg håper noen kan hjelpe meg med:

- Jeg har termin 7. mars, trenger jeg i investere i voksipose allerede da? Har lammeskinn o.l jeg har tenkt å bruke i vogna.

- Når tar dere frem voksiposen og når legger dere den vekk igjen (tenker sesong)?

- Hvor lenge er barnet "interessert" i sitte i den? Altså i hvilken alder slutter man å bruke den?

- Noe som kan dele erfaringer med voksipose vs. annet alternativ...

Blir ikke klok på om jeg trenger å kjøpe en nå, med tanke på om det blir for varmt og liten tid å bruke den i mars og dersom barnet nekter å sitte i den neste vinter, så vil det jo bare være bortkastet... Huff, håper noen har noen gode råd der ute, jeg klarer ikke bestemme meg.

Takk[:)]

Har ingen erfaring selv med voksipose, men vi har kjøpt det iallefall, og kommer til å bruke den med en gang vi begynner å trille henne ute..

BRUKTE VOKSIPOSE MED EIN GANG..men den vart for stor til baggen-får mindre voksi og da...eg har den største..bruker den heile tida!!! Syns det er genialt!
Brukte dyne og ullpledd med pels så lenge ho låg i baggen...syns det var bra det og.Da hadde eg den minste dyna!
Men nå bruker vi kun voksi,og ho er straks 1 år!!!

Men bruker dere den hele året, om sommeren også?

Jeg ville ikke invistert i det! Jeg ville hatt noe under barnet, og lagt dyne og evt tepper over...Også tilslutt har man jo gjerne vogntrekk! Det holder...

Dattera vår er født i april (2004)
-da brukte vi bare ullklær på henne,  ull over og under henne i vogna og dyne på toppen. Det holdt det. Voksi posen begynte vi å bruke i oktober, (hun sover ute på dagtid) og frem til mars/april. Den ble tatt i bruk igjen i oktober i høst, den er stor og god enda (hun er jo da snart to år).
Jeg er veldig fornøyd med den og anbefaler den til alle!! [:)]

Takk for svar!! Greit å høre hva andre tenker og ha gjort.

har ei veninne som bruker den heile året ja..vi bur da på vestlandet og sjansen for ekstrem vær(les: FINT) er vel heller mindre med åra.....
er jo ganske deilig å ligge i den da,mjuk og god!!

Back
Topp